"Konservera känslan, älskling!"

"Konservera känslan, älskling!", brukar han säga till mig när vi spelar golf och jag gör ett bra slag. Nu är jag ju inte så jädra duktig på att konservera... framförallt inte när jag vid nästa hål slår åt h-vete!!!
 
Men helgens upplevelse ska jag verkligen försöka konservera.
 
 
Vi hade bokat Victoriasviten på Orbaden för att fira vår allra första bröllopsdag.
Bomullsbröllop heter det visst.
 
Fast vår bröllopsdag började faktiskt ute på golfbanan kl 06:00.
Jo, jag veeeet att det låter lite galet. Men eftersom vi har valt varandra och gillar tidiga mornar (jag mer än han) så är det ju ett fantastiskt sätt att börja dagen på!
 
Vi hade väl egentligen sagt att vi inte skulle köpa några presenter åt varandra. Men jag kunde ju inte låta bli... När han vid flera tillfällen påpekade "hur bra det vore med ett par riktiga golfskor, men att det egentligen är makalöst onödigt när han inte spelar mer än han gör... bla bla bla..."
Samma visa varje golfmorgon.
 
 
Ser ni?
Så vita och krispiga, som Carro hade valt att säga.
Passade perfekt!
Så glad jag blev för det.
För ni ska veta att det är ju inte alldeles lätt att köpa presenter till Mr.Perfect...
 
Han hade ju så klart köpt en present till mig också! Ett par ursöta guldörhängen.
TACK, TACK, TACK!
 
 
 
 
Sviten på Orbaden var makalöst lyxig och bra! 
Vi möttes av en flaska Champagne och en fin fruktkorg med exotiska frukter och olika tryfflar.
 
Sååå lyxigt!
 
 
Det bästa med Johan är att vi alltid har så sjukt roligt ihop. Det är massor av humor och galna upptåg. Okej, det är väl kanske jag som står för upptågen, men han står absolut för en stor dos humor.
Samtalsämnena verkar aldrig ta slut.
Då jobbar vi ju också tillsammans...
 
 
 
Jaha? Frågor på denna?
Så här är det. Om man köper en vacker bröllopsklänning för en massa tusenlappar, ska man då bara hänga undan den för alltid?
Jag bestämde redan på bröllopsnatten förra året att min klänning skulle åka på igen på bröllopsdagen.
Jag har nog tänkt att göra det till en tradition.
 
Jag inser ju också att det här sätter en viss press på att jag bör hålla samma kroppsform livet ut.
Kan bli tufft... 
 
Nåväl, klänningen åkte på och dragkedjan gick igen i ryggen utan problem.
Det här året...
 
 
 
 
En trerätters middag stod på menyn efter SPA-behandlingarna.
Behöver jag säga att det var makalöst gott?
 
 
Vi hade dessutom bokat på en liten (?) ostbricka till kvällsmyset.
Herre Jösses, fortsätter jag så här kommer jag aldrig mer i bröllopsklänningen!
 
 
 
Det var en magisk bröllopsdag.
Jag sov som en prinsessa i himmelssängen och vaknade upp lika lycklig som jag somnade.
Jag hoppas att vi kan konservera den här upplevelsen och bröllopsdagen. Ta fram den när mörka november är här, grisveckorna avlöser varandra och vardagen fylls med jobb, skola, fritids och alla andra måsten.
 
 
3 kommentarer publicerat i Bröllop
Taggar: Bomullsbröllop, Bröllopsdag, Orbaden, VeryVictoria, Victoriasviten, Weddingday
#1 - - Eleonora Adriana ♥:

Så härligt!

#2 - - kort:

Älskar din humor, jag kan lugnt säga att de kläder jag gifte mig i så även ringen passar inte idag... Ringarna vi köpte har mest legat i ett smyckeskrin då mockning och allehanda dagsysslor på gården hade slitit ned dem...Nåväl vi har levt vårt liv i glädje och våra djur har fått sitt i omtanke och kärlek
...

Svar: Underbart! Huvudsaken att kärlek och omtanke är med! <3
Katharina

#3 - - Lars:

Både kul och spännande att göra det till en tradition att använda sin brudklänning för att göra en minnesvärd dag speciell. Och din passar ju perfekt.

Svar: Tack!
Katharina