Han hotar med att såga av mina skidor??!

Okej, visst jag har varit förkyld ett par dagar med en hosta som kan få en lungsjuk tuberkulospatient att låta fräsch. Men så fungerar jag. Mina luftrör låter så. Jämt.
 
 
Alltså inte jämt men en bra stund efter att jag varit förkyld hostar jag rätt mycket.
Det låter ofta värre än vad det egentligen är.
 
Skulle jag vänta ut den här hostan så skulle jag få åka skidor utan snö, för då snackar vi fram i maj någon gång...
 
 
Han väckte mig i natten (mitt i en hostattack när man vill vara ifred!) och ba;

"-Du tänker väl inte åka nå skidor imorgon bitti??! Det fattar du väl att det är farligt när du hostar så där??

Gör du det så sågar jag av skidorna dina!"
 
 
Det är ju gulligt av honom att vara rädd om mig, men det är ändå fruktansvärt irriterande när man liksom har ställt in sig på en skidtur och så blev det "bara" en promenad med Yosh!
 
Jag veeeet ju att jag kanske behöver ta det lite lugnt ibland. Men va fan? Jag hade ju tänkt åka sakta, bara njutåka, liksom.
Nu har jag gömt mina skidor... just in case...
 
 
De här underbara dagarna är ju inte så många på ett år. Jag vill inte missa dem! Jag vill passa att njuta av vintern, skidåkningen, härliga hårda spår.
 
Min plan är att åka skidor imorgon bitti.
 
Förhandlingen pågår...
 
 
2 kommentarer publicerat i Friluftsliv
Taggar: Förkylning, Hosta, Mr.Perfect, Mr.Perfects Wife, järvsö, skidåkning
#1 - - Lars:

Vackra naturbilder, enastående snyggt. Även ögat omgärdat av frost är snyggt. Var rädd om dina luftrör - tänk på Doc Holliday.

Svar: Tack för omdömet av mina bilder (taget med en simpel Iphone) och tack för omtanken. Jag lyssnade på Mr. Perfect och kroppen. Jag lät skidorna stå.Glad Påsk!
Katharina

#2 - - Lars:

Bloggadress till ovan kommentar.