Grattis till 584 dagar!

Stort grattis till dig min älskade make som fått vara gift med den här puman i 584 dagar idag!
Det är ju inte illa pinkat!
Fast det är kanske jag som bör tacka dig för att du har klarat av så många dagar (nu är det ju många år innan vi blev äkta makar så prövotiden var ju ganska lång...) och stått ut med mig och mina upptåg?
 
 
Det är ju inte alltid så lätt att hinna med i allt jag tar för mig. Det är ju inte säkert att ens jag hinner med mig själv och mina upptåg.
Jag liksom hamnar i dom bara.
Utan att veta hur.
 
 
Jag är född helt utan tålamod, vilket gör att det ofta går undan. Men med farten händer det att det blir en del... låt oss kalla det för misstag.
Det är ju liksom inget som jag räknar med.
Det bara blir.
 
 
Samma med humöret. 
Jag skulle vilja kalla det för ett skiftande humör.
Fast oftast glad. Men jävlar vad förbannad jag kan bli ibland! Så förbannad så jag själv förvånas.
Då kan jag mitt i stanna upp och säga högt; "Men jädrar vad arg jag är nu då?"
Då tar det liksom udden ur det arga.
 
 
 
Att du har plåstrat om mig ett antal gånger under dessa år är ju ingen nyhet för de i vår närhet. Men du har ju t o m hunnit plåstrat om mig ett par gånger under dessa 584 dagarna också. Jag skar ju nästan av mig tummen på senaste älgjakten,  jag snubblade över en rodelbana i Rättvik i somras och slog upp smalbenet å det grövsta. Listan är ju längre men det blir ingen bra bild av mig om jag fortsätter... :)
(som om det gjorde någon skillnad??!)
 
 
Du står ut med att jag smygtar bilder på dig med Snapchatfilter och skrattar tarmarna ur mig. Eller nej, du står inte ut med det egentligen. Men jag gör det ju ändå. Det ingår i paketet liksom.
 
 
Så jag vet inte om jag borde vända på myntet. Det är nog jag som ska tacka dig för att du har orkat med den här frun i 584 dagar.
 
 
Jag hoppas att du orkar många, många fler dagar än så.
Jag lovar att göra mitt bästa. 
Det är i och för sig ingen garanti för att jag inte hamnar i klistret eller några andra oförutsedda situationer.
 
 
Men jag ska göra mitt bästa.
 
 
 
 
Så tack älskling, tack för att du står ut med mig och mina upptåg.
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Familj, gifta, kärlek, äkta makar, äktenskap