Nästa gång går jag med bössan!

Vi har mellanlandat i fjälls hos mina föräldrar innan vi drar vidare på släktträff i Norge.
 
Jag har hunnit med en härlig löprunda på dryga 12 kilometer i ottan bland hjortron och renskit.
 
Jag har hunnit med en tur upp på fjället och insupit allt det vackra som finns runt husknuten här i Storsjö!
 
 
 
Att få tillbringa lite extra tid tillsammans uppe på ett fjäll med en god kopp kaffe slår det mesta!
 
 
Nästa gång jag far upp till fjälls så blir det med bössan i näven.
 
Då är det fågelpremiär och det ska bli så spännande!
 
Ett eget lite projekt där det krävs planering på hög nivå!
 
Det är inget fjäll jag känner särskilt väl och jag kommer vara beroende av de jag ska jaga med då.
 
Men det kommer att bli spännande och roligt!
 
 
Det kan hända att jag fnyst åt Mr Perfects packlistor någon gång tidigare.
 
Men jag har med tiden insett vikten av att inte glömma något när man går på fjälljakt...
 
Man vill inte gärna ha glömt något av vikt där hemma.
Det är ju liksom inte bara att tussa hem och hämta...
 
 
 
 
Imorgon blir det Norge för hela slanten.
 
En släktträff som är planerad sedan länge.
Jag har tre mostrar och tre morbröder i Norge. 
Fem av dessa har jag aldrig träffat tidigare.
 
Spännande.
Nervöst.
Pirrigt.
 
0 kommentarer publicerat i Friluftsliv
Taggar: Familj, Fjällen, Ljungdalsfjällen, Norge, Storsjö, Storsjö Kapell, semester