Höga Kusten - en speciell plats i mitt hjärta!

Nu har vi dragit ur sladden en stund för att få in lite semester i vårt rätt späckade schema.
 
Vi behöver det.
 
Även om vi kanske har svårt att vara lediga till 100% så är det ändå mycket värt att få dagar där vi kan göra lite annat. 
 
 
 
Just nu spenderar vi några dagar i min svärmors hus uppe i Höga Kusten.
Ett ställe som ligger mig lite extra varmt om hjärtat.
Här växte min man upp.
Här jagar jag älg.
 
Här är skogen som jag känner mig som mest hemma i.
 
 
Jag har börjat mina mornar ute i skogen med en löprunda med Laban.
Gråhunden som ska få jaga för första gången i höst.
Yosh har varit lite halt och har fått vila lite.
Inte så väldans populärt...
 
Idag började vi dagen i skogen hela högen.
Till och med Stina fastän hon var rätt trögstartad i morse, som Prinsessor brukar vara...
 
 
Svärmor har fixat sin spis i köket så hon kan elda i vinter och behöver lite spisved.
Så vi for upp till skogen och hjälpte henne få hem lite ved.
 
 
 
Stina tycker att det är okej att göra såna här saker så länge det finns fika med.
 
Fika är det viktigaste av allt.
I alla lägen!
 
 
Det här är en av alla saker som jag gillar med av att vara här uppe. Närheten till skogen och att man liksom donar och grejar tillsammans. 
 
Har vi varit ute i skogen på förmiddagen så är jag liksom inte riktigt mätt utan vill gärna ta en sväng till på eftermiddagen.
 
Den här skogen är den skog som jag hittar allra bäst i och det är i den här skogen som jag har skjutit mina älgar.
 
Här har jag mina favoritstubbar och stigar och här vet jag vart kantarellerna växer.
 
Här vet jag vart det brukar finnas älgspår och vart tjäderhönan brukar boa.
 
Den har en speciell plats i mitt hjärta av många olika anledningar.
Minnen som jag bär med mig.💕
 
 
 
Efter att vi varit och tagit hem lite ved åt farmor på förmiddagen fick vi oss en härlig lunch uppe på Skuleberget.
 
 
Jag är ju egentligen jävligt höjdrädd, men det struntade hon blanka f-n i!
Stina var mycket tuffare än mig!
 
 
 
Vilken magisk utsikt det var där uppe!
 
 
 
Tänk vad Sverige är vackert!
 
Imorgon fortsätter vi att upptäcka Höga Kusten.
Min man bjuder mig på sina barndomsminnen och tar mig på platser som är speciella för honom.
 
Vi upplever det tillsammans.
 
Jag är tacksam. 🙏💕
 
4 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Barn, Familj, Friluftsliv, Höga Kusten, Skogen, semester
#1 - - Rebecca Adnell:

alltså, den där utsikten! Skulle vilja besöka Höga Kusten någon gång, verkar vara en underbar plats :)

Svar: Ja, det är fantastiskt här! Jag är lyckligt lottad som fick det här lite "på köpet" med min man! <3
Katharina

#2 - - Lotta:

Min farmor och farfar hade en vackert belågen sommarstuga nära skule. Och min dotter vill så gärna åka dit,men stugan är såld och om ni har något prisvänligt fint ställa att rekomendera så vore det underbart.
Maila mig eller kommentera på min dotters blogg Denize,se.

mvh Lotta

Svar: Hej!
Jag ska lägga det på minnet och lovar att höra av mig om något dyker upp!
Katharina

#3 - - Georg:

Hej ifrån en ny besökare!

Höga Kusten är väldigt fint! Trots att jag är höjdrädd har jag klättrat upp för Skuleberget (den enkla vägen två gånger och svårare en gång). Jag minns att jag var riktigt rädd vid några tillfällen, men överlag gick det bra. Jag tror min rädsla har minskat lite på grund av detta också. Även åkt liften tidigare.

Min mor är uppvuxen i Höga Kusten och på 80-talet byggde morfar, morbror och pappa upp ett hus där som fortfarande besöks under sommaren. Vintern där uppe är inte riktigt "vår grej" :p

Om du gillar choklad finns det något som kallas "chokladtunnbröd". Lyckas du hitta det är det VÄLDIGT gott. Tyvärr försvann en av de stora producenterna för länge sedan.. Men tror det går att hitta av andra slag fortfarande.

Har du varit i Nordingrå någonting? :)

Svar: Tack för tipsen! Det finns chokladtunnbröd i Ullånger, Mjällomstunnbröd gör dem fortfarande. Ja, Nordingrå besöks i stort sett varje gång av olika anledningar. Ha en fin dag! :-)
Katharina

#4 - - Lotta:

Tusen tack!
Min dotter och hennes barn har haft och har det jobbigt. Vore så kul att få dom på andra tankar några dagar..Och hon älskar höga kusten.
Vi har en tajt budget ,är 3 vuxna och två barn.

Gå gärna in och läs hennes blogg då förstår du vilket helvete hon lever i. Denize.se

Men återigen tack.

Mvh Lotta