Det här med golf...

Ibland undrar jag om jag är helt hundra funtad där uppe?
Jag verkar ju gilla att utmana mig själv.
Att riktigt trycka på mina svagaste sidor och på ett lite kittlande sätt vara på gränsen.
 
Jag menar för drygt sex år sedan tog jag beslutet att utmana mig med att ta jägarexamen och därmed också äta kött.
Jag har aldrig valt bort kött av politiska skäl, utan helt enkelt inte riktigt gillat att tugga på det.
Jag har liksom ätit allt det andra på tallriken men köttet har blivit kvar.
 
Det var en jädra utmaning att krypa in i "vomma" på älgkon jag sköt samma år som jag tog jägarexamen, för att passa den.
 
 
Men jag gjordet det.
Jag ångrar inte en dag att jag tog jägarexamen.
 
 
Men det här med golf?
Ja, det är lite samma sak här. Jag utmanar mig till hundra procent.
 
 
Alla mina svagheter på en och samma gång.
Hur tänkte jag?
 
 
Jag har inget tålamod WHAT SO EVER!
Jag har lätt för att tappa humöret när det går emot.
Jag har ganska svårt för att ta det lugnt och koncentrera mig.
Framförallt när jag har tappat intresset.
 
Allt det ovan är GOLF!
 
 
Johan och jag gick ut i morse kl 06. 
Det var premiär för mig för i år.
Det kan ju gå hur som helst.
 
 
Johan har hunnit spela en del med sitt grabbgäng.
Dom är sjukt mycket duktigare än jag och har ett hcp under tio.
Jag ligger fortfarande på 54...(började golfa lite förra året)
 
 
Jag måste intala mig själv att det inte gör något.
Att jag inte kan tävla med Johan utan att jag ska bara förbättra mitt hcp och ha roligt.
 
Precis det där sista är ju så jävla enkelt.
Ha roligt...
Framför allt när tävlingsdjävulen sätter in i min hjärna.
 
 
Men idag fick jag faktiskt boosta lite. ✌
Skönt!
Det gick riktigt bra för att vara min första runda för i år. 
Nu gäller det att göra som min man brukar säga åt mig:
 
"Konservera känslan, älskling!"
 
Som jag ska konservera!😂
 
 
Att gå en runda innan jobbet är faktiskt rätt trevligt. I varje fall när det går bra.
Nu ska vi försöka trappa ner lite och försöka få lite semester i slutet av veckan.
 
Jag ser fram emot lite ledigt och jag ser faktiskt fram emot nästa runda på golfbanan.
 
Faktiskt.
 
#1 - - Anette:

Känner igen mig när det gäller golf. J ag började spela när vi flyttade till Bangkok och nu äntligen har jag ett handicap som duger 33.5. Det kommet nog inte att bli så mycket lägre så nu ska jag FÖRSÖKA njuta mer av spelet.
Lycka till 😊

Svar: Häftigt att bo i Bangkok! Måste följa din blogg! :-)
Katharina