Tips på vinterlek!

Jag har alltid varit lite barnslig och har nog inte riktigt vuxit upp ännu. Jag älskar att leka och busa i snön. Det är nästan jag som är först ut i familjen när den första snön har lagt sig. Det är inte alltid jag får sällskap. Inte ens av mina egna barn...
 
 
Fast den här pysen ställer oftast upp. Tur för mig!
 
 
Idag har vi varit istallet hela dagen. Men mellan mockning och ridning testade vi det "senaste".
 
 
Blåsa såpbubblor i minusgrader.
 
 
Ett enkelt och billigt experiment. Så jädra vackra isskulpturer!
 
 
 
Vi kan verkligen rekommendera er att testa. När vi gjorde dessa fantastiska isbubblor var det 7 minusgrader. Vi blåste bubblorna uppåt så att det hann frysa innan de landade. Man kan också blåsa några så att de landar direkt på snön och fryser där. Se bara till så att ni har bra såpbubblor och att de inte skummar när ni blåser bubblorna.
 
 
 
 
Nu har vi njutit av ännu en vintrig helg. Vi har tankat med ny energi och kan ta emot veckans måsten och utmaningar.
Mitt veckoslut ser fantastiskt ut - det står nämligen jakt på schemat!
 
Häpp! 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Barn, Lek, Lektips, Såpbubblor, Tips, Vinterlek