Domedagen

Någonstans där bak har jag väl haft det lite på känn.
Men ni vet ju att hoppet är ju det sista som överger en.
 
 
Det kommer inte att bli något Lidingölopp för mig mer.
Inte heller någon Järvmil.
 
Gårdagens läkarbesök bekräftade mina farhågor.
Operation är ett måste.
 
 
Min vänstra hälsena mår inte så bra.
Ingen av mina hälsenor mår så bra egentligen och har inte gjort det på några år...
 
Jag spelar lite rysk roulette varje gång jag tar mig en löprunda.
 
 
 
 
Jag försökte förklara att det här med en operation passar dåligt in i mitt liv. 
 
I januari jagar vi fortfarande och även lite in i februari.
I mars ska jag åka Vasaloppet.
Så tidigast i april enligt mitt schema...
 
 
Farbror doktorn var snäll och lät mig önska operationsperiod.
 
Men jag är inte där än.
Det är ju ett tag kvar!
 
 
Jag tänker mig att jag mentalt hinner landa i det här beslutet på dessa månader.
 
Jag behöver förlika mig med att det inte blir några fler långlopp för min del.
 
Jag får hitta andra lösningar.
Det kanske måste få bli den där jävla cykeln ändå...??!
 
 
Det första Stina sa när hon fick veta om min planerade operation;
"Men hur ska det gå för Yosh då??!"
 
Ja, hur ska det gå för Yosh när jag inte kan springa mer?
Hur ska det gå för mig?
Hur ska det gå för oss när vi ska lära oss leva utan våra ljuvliga morgonrundor när Järvsö vaknar?
 
Sanningen är att jag får svälja gråten lite när jag tänker på det.
 
Men det är flera månader kvar och innan dess så har jag hittat någon bra lösning ska ni se!
Jag brukar faktiskt lösa det mesta!
 
 
En olycka kommer ju sällan ensam är det sagt.
Stina har börjat halta igen.
Ett hårt bakslag.
 
Men vi ser det mest som en liten överansträngning (ber till Gud!) eftersom hon har tränat rätt tufft nu ett tag med truppgymnastiken.
Hon får vila och avlasta med kryckorna i ett par dagar tills vi har pratat med Uppsala.
 
 
Säkert bara tillfälligt och det vänder nog lika fort som det kom.
Men det känns inte så bra i "mamma-maggropen"...
 
Men för tusan!
Vi har klarat motvindar förut.
 
Kom an bara så ska vi ta den här vända också!
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Löpning, Operation, Perthes, Perthes Sjukdom, Pertheskid, Running