Det här med cykling... part two...

Jag lovade ju att återkomma efter min första runda med min nya cykel.
Efter den inplanderade femmilsrundan...
 
 
 Vi hade sagt att vi skulle starta kl 9.
Carro messade peppande ord och väderleksrapporter för dagen igår kväll.
Det såg lovande ut för lite regn...
 
Väderleksrapporten höll vad den lovade.
Precis när vi trampade iväg så kom skuren.
En rejäl.
Vi var dyngsura innan vi ens hade hunnit cykla en kilometer!
 
Mitt mentala blev en smula orolig.
Hur kommer jag tycka att det här är?!
 
Jag hatar ju verkligen att cykla.
Det blir ju inte ljuvligare av spöregn...
 
 
Men av någon konstig anledning så var jag glad hela tiden.
 
Det kändes bra och även om det verkligen, verkligen spöregnade så var det faktiskt riktigt roligt!
 
 
När vi cyklat hälften (2,5 mil) så tog vi en kort bensträckare och passade på att fylla på med lite energi.
 
 
Fortfarande med humöret på topp trots regn och dygnsura kläder.
Grabbarna kommer fixa cykelvasan till helgen galant.
 
 
Det är jag helt övertygad om!
 
 
Där någonstans, mellan det blöta garven och regnskurarna tappade vi förståndet helt och tog i hand på att nästa år ska även dessa fruar åka Cykelvasan.
 
Hur jävla korkat låter inte det??!
 
 
 Visst, jag gillar ju att utmana mig själv och pressa mig till det yttersta.
 
Men va fan tänkte jag med när jag helt euforiskt tog i hand på att cykla Cykelvasan nästa år?
 
Som om det inte var nog.
Vet ni hur jag spenderar min eftermiddag?
 
Jo, i soffan med en Youtubefilm från förra årets Cykelvasa för att kolla in terrängen.
Hela loppet i en film.
Filmat från ett cykelstyre.
 
Nu är det färdigt.
Nu är det klippt.
 
Nu är jag helt förtappad!
 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Cykelvasan, Mountainbike, Träning, cykling, trek