Med livet som insats...

Mina stackars fötter... 😩
I måndags skuttade jag och Yosh ut i ottan, lyckliga och glada över en löprunda i den tidiga morgontimmen. Löptsteget känns lätt och jag är så lycklig att vara igång igen efter att mina hälsenor sa ifrån. Jag har inte tagit ett löpsteg sedan oktober... 6 månader. SEXMÅNADER??!
 
 
Efter cirka fem kilometer hände det något i min vänstra vad... Det gjorde för jädra ont! Men korkad som jag är måste jag ju springa ändå. Man ger ju inte upp. Att bryta ett lopp eller ett träningspass är något man bara inte gör.
I det här fallet helt vansinnigt korkat!
 
Måndagskvällen sutade med en Citodon och en Ipren och ett panikslaget sms till min kiropraktor Jonathan!
Så förbaskat surt!
Så förbaskat tråkigt nu när jag kommit igång med löpningen igen.
Men... ge mig lite vila i ett par dagar eller så, så är jag tillbaka!
 
Men innan dess...
 
Både Yosh och jag har ju en del överskottsenergi. Och eftersom jag hade lovat barnen mjukglasspremiär så tog vi cyklarna. Jag tog även med mig Yosh...
Jag har ingen vanligt "kärringhoj". Jag har en racer, utan fotbroms en jävla massa växlar, supersmala däck och handbromsar.
Lägg där till att jag bara har en fungerande tumme att hålla runt styret med.
 
 
Efter ett par vingliga försök kom vi faktiskt iväg. Ester och Stina fick cykla före oss så vinglade vi lite bakom och på vårt sätt.
Yosh har ju rätt mycket fart och han blir ju rejält laddad när han förstår att han ska få springa lite. Men jag klarade mig ifrån några vurpor faktiskt!
 
Men jag hoppas verkligen att jag läker fort nu för jag vill ju så gärna springa med Yosh!
 
 
 
Vi fick oss en härllig tur hur som. Ett första stop vid lekparken i Järvsö! 
 
 
 
 
 
Yosh har varit här föut, många gånger och är rätt bekant med alla leksakerna.
Han har t o m åkt rutschkana! 😂
 
 
 
Eftersom det inte fanns någon mjukglass i Järvsö drog vi vidare till Ljusdal.
Till Stinas förtjusning hade de piffat upp lekparken med nya prylar!
 
 
 
 
 
Nåväl, imorgon ska jag träffa Jonathan Häll, min kiropraktor och hoppas att han kan göra underverk.
Helst snabbt som tusan så jag kan få springa. Gärna i helgen men jag fattar om jag kanske måste vila till nästa vecka.
 
Håll tummarna! 🙏
En kommentar publicerat i Familj
Taggar: Barn, Lek, Lekplats, Mjukglass, Vorsteh, cykling
#1 - - JUNJITJEJ:

Så söt hund!

Svar: Tack!
Katharina