Katharina på vift

Förra dygnet var verkligen i "minnenas allé"!
Jag är ute på en reportagetripp genom jobbet. Jag började i Edsbyn för att rulla vidare ner till Salbohed utanför Sala. Då passade jag på att boka boende i Sala för att få uppleva några barndomsminnen.
 
 
 
 
Jag tog mig en löprunda på onsdagkväll. En riktig nostalgitripp!
 
 
Tänk så vackert det är i Sala! En liten, söt stad i hjärtat av Västmanland.
Där gick jag i "Lekis" (dagens förskoleklass), där lärde jag mig att cykla och där tappade jag mina första framtänder. Där hade jag min första pojkvän. Han hette Claes gick i fyran, klassen över mig, och han gav mig ett blått glashjärta där det stod "I Love U" på.
Jag var egentligen inte särskilt imponerad. Inte heller märkbart intresserad. 
Men glashjärtat var fint.
Jag behöll det.
Vad beträffar Claes tror jag att han blev en smula besviken...
 
 
Strandvägen 19 D. Jag kunde rabbla adressen jättefort. Här lärde jag mig att cykla. Gjorde tabben att bromsa med fötterna utan skor. Ni vet när man knappt nådde ner till marken, bara snuddar med tårna. I ren panik håller man krampaktigt i cykelstyret, ner med tårna i asfalten och försöker bromsa.
Kontentan av det blir avskalade tår.
 
Räcket ni ser på bilden har jag slickat på. I minusgrader. 
Jag behöver egentligen inte gå in på några detaljer vad den kontentan blev.
Jag var blond redan som barn. 
 
 
Efter mitt reportageuppdrag utanför Sala styrde kosan till Östhammar.
Imorgon väntar en vildsvinsjakt.
Spännande värre!
Så därför har jag bokat boende på ett urgulligt och charmigt litet gårdshotell.
 
 
 
 
 
 
Här kommer jag sova gott.
Jag kommer att behöva den sömnen.
Dagen börjar kl 09 och avslutas 21:30.
Många timmar...
 
 
Hungrig som en varg frågar jag den gulliga hotellvärdinnan om hon kunde rekommendera något matställe.
Sjökrogen var hennes självklara val.
Det lät ju fantastskt lovande.
Det är säkert en fantastisk krog.
Bara det att jag valde fel i menyn.
Vad tänkte jag med?
Bookmaker Toast.
Me?
Näe, jag skulle ju ha valt en pasta eller något vegetariskt. 
Mr.Perfect hade älskat det!
Vinet var gott och satt där det skulle!
 
 
 
Nu ska jag knyta upp svansen och förbereda mig för morgondagens jakt.
 
 
Sicken tur att jag har köpt mig lite matsäck så jag klarar mig. 😅
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Allt om Jakt och Vapen, Barndom, Jobb, Johanssons Gårdshotell, Minnen, Reportage, Sala, Östhammar