Inte min grej!

Alltså det här med cykling...
Det är verkligen inte min grej. Jag blir på dåligt humör innan jag ens kommit iväg. Men i det här läget så mår mina stackars hälsenor bra av det.
Det är bara att inse...
 
 
Mr.Perfect gillar ju det här mer. Mycket mer. Jag har länge trott att jag kanske kan lära mig att gilla det. Nu har jag cyklat i tre år.
Än har inte den där rätta träningsglädjen infunnit sig.
 
 
Men jag gör det. Jag biter ihop och tycker väl att det är okej.
Inte mer än så. Bara okej.
 
 
Annat är det med den här pärlan! Hon älskar att cykla. Ännu mer sen hon fick en ny cykel förra veckan.
Igår cyklade hon en mil allt som allt!
 
Det känns som om vi passar på lite extra nu med allt innan operationen.
 
 
Vi hade lyxen att bli bortbjudna till våra underbara grannar i lördags.
Det stod grillat på menyn! 😋
 
 
 
 
 
I dag har jag fått spenderat lite extra tid med våra "mellisar".
Det blir ju lite så i en familj där ett syskon är sjukt och "tar lite tid" ifrån de andra med sjukhusbesök och andra bestyr.
Då är det skönt att kunna göra något bara med dem och få spendera lite egen tid med dem på deras villkor.
 
 
De blev därför en sväng till Hudiksvall för biobesök - Avengers, Infiniti war. 
Jösses Amanda, så bra den var!
 
 
Det är ju inte alltid den här mamman håller sig i skinnet enligt dessa två.
Jag har en förmåga att göra en hel del ljudeffekter när det är spännande eller läskigt på film.
Inget jag tänker på, det bara kommer.
 
 
 
Sånt kan ju vara makalöst pinsamt när man är 13 respektive 15 år!
 
 
 
 
Men den här gången var det faktiskt två av tre som satt och snyftade ljudligt under filmen.
Jag var inte en av dessa två! 
 
Jag fick mig sannerligen en härlig eftermiddag/kväll med Ester & Malin. Nu väntar Uppsala Akademiska på oss.
Jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag inte är orolig.
Jag föröker att inte tänka på det och slå bort tankarna så fort de kommer. Det går väl så där, om jag ska vara ärlig...
 
Det kommer med all säkerhet att gå jättebra.
Men det är ju aldrig roligt när barnen blir sövda.
De är alltid en obehaglig känsla att lämna sitt barn till främmande människor som liksom har makten över dem i just den stunden medan en annan sitter och tummar på någon gammal Hänt Extra i väntrummet helt maktlös.
 
Det är tur att vi har varandra.
Det är tur att jag har Mr.Perfect! 💕
En kommentar publicerat i Familj
Taggar: Barn, Döttrar, Familj, Leg Calves, Perthes Sjukdom, Pertheskid, cykling
#1 - - JUNITJEJ:

Maten ser väldigt god ut!! Vilka fina bilder!

Svar: Det var såååå gott! Tack för det!
Katharina