Annorlunda uppdrag - Mufflonlammet Markus

Han är så liten och så ensam och just nu behöver han mig.
Jag kan höra det.
Så fort jag går ifrån honom och stänger in honom i sin box så bräker han högt!
 
Jag fick det ärofyllda uppdraget i kväll att vara Markus barnvakt det här dygnet. 
Jag sover på Roslagens Jakt & VIlts anläggning. Helt ensam med en del vildsvin och ett par älgar.
Anläggningens VD och undrade om jag kunde tänka mig att umgås lite med Markus det kommande dygnet.
 
 
Självklart!
 
Det skär i hela mig när jag hör hans bräk när jag lämnar honom själv efter att vi gosat och han har fått välling.
Men jag tänker att snart får vi ju träffas igen. Snart kommer jag med flaskan och du får lite extra social konakt och beröring.
 
Lilla Markus... hans mamma dog så nu är han alldeles ensam. Eller det är ju inte riktigt hela sanningen. I samma hage fast på andra sidan staketet, finns det andra mufflon. Fast stora, vuxna hanar. De vill inte ha någon bebis-Markus hos sig.
 
 
 
 
Det finns det ju andra som vill!
 
 
Här sover jag i natt. I min lilla Mufflonlamm-vaktar-stuga.
 
 
Imorgon kommer våra vinnare hit.
Vi har haft en täviling tillsammans med Roslagens Jakt och Vilt och Svedea bland våra prenumeranter.
 
Vinnarna får komma hit och testa sina hundar på det viltslag som är tänkt att jaga.
 
Näe, nu ska jag sova några timmar innan det är dags att gå ut till Markus igen.
 
Allt gott och puss i ljumsken på er!!
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Allt om Jakt och Vapen, Jakt, Mufflon, Mufflonlamm, Roslagens Jakt & Vilt