Jakt del 2

Så var vi åter hemma i Järvsö igen. Ny vecka och nya uppdrag. Kommande vecka ser jag verkligen fram emot. Massor med spännande och roliga sakerm på gång. Både jobb och nöjen!
 
 
Helgen har spenderats i älgskogen igen.
Den här gången utan blessyrer eller blodvite.
 
 
Även helt utan älg.
Eller det är väl en sanning med modifikation, vi såg älg och hunden hade upptag, men det var fel sorts älg. Vi skulle bara skjuta kalv nu innan vi tar nya tag i slutet av oktober.
 
 
Självklart passade man på att ge mig både en, två och sjutton pikar om min tumme.
"Det blir smörkniv åt dig på sin höjd under jakten!"
"Snacka om att gå all in för att slippa sitta på pass i regnet!"
 
Jaktledaren skojade till det lite innan vi skulle gå ut på morgonen och bad mig lämna in knivarna innan jag gick.
Lustigkurrar där!
 
 
Även om det inte blev någon skjutet för min del, eller någon annan i laget, så är det ändå så ljuvligt att komma ut i skogen. Det lugnet, dofterna och stillheten.
Jag älskar det.
 
 
Söndagen bestod mest till att stycka. Eftersom jag inte fick hantera några knivar (???) så fick jag vara korvgumma istället. 
Lunchen serverades ifrån en fyrhjuling på stående fot. Men det smakar ju så jädra gott ändå!
 
 
Kurt (72 år) hade dagen till ära letat rätt på Nylands Jaktlags origianlkeps som togs fram för några år sedan. Ganska många år om jag får gissa.
 
Nu bryter vi älgjakten för ett tag och tar upp den igen i slutet av oktober.
Där emellan kör vi lite fjälljakt igen i början av oktober.
 
Är det inte härligt med hösten?
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Allt om Jakt och Vapen, Höga Kusten, Jakt, Jaktlag, Jägare, Västernorrland, Älgjakt