Äntligen är det dags!

Min man kommer få spunk. Men det är inget nytt. Det får han varje år. Nu är det julmusik på alla olika enheter, dagarna igenom - 24/7! Yesssss, välkommen julen, julpyntet, julmusiken, julgodiset, julklappsförberedelser, julkalendermornar, julhyacinter.... Ja, jag är en "juloholic"! 
 
 
Min man får spunk av flera anledningar. Dels av värmen som blir i vårt hus när jag eldar i kaminen, tänder ljus precis överallt, spelar julmusik och kör favoritlåtarna på repeat.
 
 
Han öppnar fönstren och pustar. Jag stänger dem och tycker att han är galen som släpper in minusgraderna. Han har hotat med att sova på taket.
Jag tror inte han menar det. Skulle inte det se väldigt konstigt ut? 
 
 
Tur för mig att mina barn har smittats av mitt "juloholic-syndrom".
Det var faktiskt de som önskade julmusik på högtalaren i bilen i helgen. Det var faktiskt de som började önska saffransbak.
 
 
 
Jag var ju inte sen att haka på.
Nu har vi officiellt invigd julen 2017 och nu kör vi all in och börjar få den rätta julfeelingen.
 
 
Det bästa av allt är att det dessutom har kommit snö! Fast vi vill ha ännu mer. Hit med mer snö!  
 
 
Nu blir det lite glögg, tända ljus och pinfärska lussebullar till kvällsfika.
 
Min man protesterar lite genom att sitta i det kallaste rummet i huset.
I bara kalsongerna.
Men julmusiken kommer han inte undan.
Vi har höjt volymen så han inte missar något.
 
 
 
En kommentar publicerat i Familj
Taggar: Barn, Familj, Julförberedelser, Julmys, julbak
#1 - - Caroline:

Så gott med lussebullar. :)