Kusinboost!

Vi har ett behov av att ses, min lillasyster och jag. Behovet är minst lika starkt hos småtjejerna - kusinerna. Jag har räknat ut att det går ca 3 mån, sen måste det tankas! 
Den här helgen har vi tankat och boostat massor! Vi får väl se hur länge det räcker?
 
 
Stina fick sig ett ordentligt anitklimax igår när vi kom hem med tåget.
Först när vi åker ifrån Hallsberg där kusinen bor så hamnade hon i en minidepression;
"Åh... kan vi inte spola tillbaka tiden så det var fredag igen. Att vi var på väg och skulle träffa Emeilija nu?"
 
 
 
Sen kom nästa smäll...
Det slog henne att INGEN av hennes syrror var hemma!
"Åh, men varföööööööör??!"
 
 
I lördags åkte vi in till Örebro och en jättefin park med massor av barnaktiviteter. Stina behöver ju fortfarande rullisen vid längre promenader. Inget hon gillar överhuvudtaget. Men då kör man ju en "luring". Kusinen får sitta först och så sitter hon sen. Då vet man ju inte vem som egentligen behöver rullisen.
Smart va´?
 
 
På "Stora Holmen" i Örebro finns det allt möjligt att göra. Otroligt bra ordnat för barn i alla åldrar upp till, jag gissar, kanske 10-12?
 
 
 
Dessutom fick vi ett jättefint väder som plussade på upplevelsen.
 
 
 
 
 
 
Det var ju inte så att mammorna hade svårt att hitta på saker. Det lutade väl mer åt om det var åldersgräns på prylarna... ;)
 
 
När vi väl kom hem så fick Stina en sån längtan efter storasyrran som numer bor i Stockholm.
Lyckan som blev när Ebba plötsligt dyker upp hemma helt oannonserat, var enorm. Stina slängde sig runt halsen på henne och de kramades länge.
Men lika stor och omedelbar som den lyckan var... lika stor och omedelbar var saknade när hon måste åka.
Det blev en tung kväll med många tårar som trillade ner för Stinas kinder.
 
Varför kan inte alla bara vara tillsammans jämt?
Varför måste alla bara åka ifrån mig hela tiden?
 
Jag försökte ju med den där klyschan;
"Man måste ju åka ifrån någon för att kunna komma tillbaka"
 
Tror ni jag lyckades?
 
HA HA HA!
Skitdåligt.
 
Men hon kvittar lite mer idag nu när hon gör sig klar för skolan.
 
Tur att barns sorg är så direkt. Den kommer plötsligt, men den går också över snabbt!
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Barn, Hallsberg, Kusiner, Stora Holmen, Systrar, Örebro