Ibland glider vi ifrån planen lite...

Att jag inte alltid tänker så klokt och planerat, är ju inget nytt för de som känner mig väl. Men att jag gör om samma misstag flera gånger förvånar faktiskt även mig?!
 
 
Vi tog oss lyxen att lägga om träningsplanen lite idag, Yosh och jag. Jag tog ingen morgonrunda utan sparade den till i eftermiddags istället.
 
Misstag nummer 1: För mycket kläder!
 
Japp, efter regn kommer solsken som det så bekant brukar sägas. Det stämde väldigt väl på dagens väder. Eftersom jag är en fryslort, så tog jag det säkra före det osäkra och drog på mig långbrallorna och en överdragsjacka...
 
 
Som tur är bor vi ju i lilla Järvsö. Jag tog därför av mig jackan och lade den bakom ett träd, väl gömd, för att hämtas upp på vägen tillbaka. Smart va´?
 
Vi tussade på i godan ro, Yosh och jag. Jag hade inte tänkt springa så långt. En snabb "tia" (tio kilometer) var väl grundplanen...
 
 
Men vi tussade på... vi hittade några nya stigar, några gamla stigar. Jag kände att min uppladdning var allt annat än bra för en längre sträcka än en lätt "tia".
 
 
Men ni vet hur det kan bli ibland, det bara rullar på liksom. När vi väl tussat på ett tag så var det ändå ingen idé att vända, det var ju lika långt tillbaka om att fortsätta framåt.
Vi hittade en liten skogsbäck som Yosh fick svalka sig lite i. Värre var det med mig. Jag hade ätit en snabb nudellunch för 6:50 (eller vad de billiga paketen på Ica kostar?) näringsvärdet ligger på ca... 0,5%, gissar jag utan att veta.
 
Jag hade inte ens vatten med mig...
 
Här skulle man kunna tro att jag är en orutinerad nybörjare.
Jag är beredd att hålla med!
 
 
Väl hemma kikade jag på min pulsklocka som visade det jag misstänkte - det blev lite längre än vad jag hade tänkt ifrån början...
 
Det brukar kosta surt efterpå...
Det är då jag kan dricka en hel sjö.
Det är då jag kan äta en hel ko.
 
 
17 kilometer är väl i sig inget världsrekord, men att springa i tuff terräng med typ 18 000 långbackar med sprängsten (kan hända att jag överdriver en smula) suger fint i benen. Plussa på det med min überbraiga uppladdning och noll vatten... 
T o m Yosh verkade nöjd efteråt!
 
I morgon vilar vi.
 
Tror jag.
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Löpning, Running, Terränglöpning, Trailrunning, Vorsteh