Hon är på sitt allra första ridläger!

Vilken lycka! Det är ju alla hästtjejers dröm - Ridläger på sommarlovet.
 
 
Tre dagars läger på Ljusdals Ridskola!
 
Så klart var det en sliten liten åttåring som jag väckte upp på måndagmorgon efter helgens bröllopspartaj i Nyland.
Tufft att vara brudnäbb med kusinen. 
 
 
Men det gick rätt raskt över när hon kom på vad som väntade.
Det är så fantastiskt bra anordnat!
Emma Persson som ledare, makalöst pedagogisk och duktig!
Jag, som den kända hönsmamma jag är, hade ju förberett mig på att stanna kvar och hjälpa till.
Men jag blev ganska snart informerad om att föräldrarna göra sig icke besväret.
 
Inga bekymmer för Stina.
Bekymret ligger hos mig...
 
 
De är i två grupper och delar upp sig. När den ena gruppen rider, mockar den andra och så byts de av. Sedan är det lite teori och därefter lite käk.
 
Ljusdals Ridklubbs US hjälper till. 
Alla är så fantastskt duktiga och snälla. Jag är makalöst imponerad!
 
 
Stina är nog också imponerad.
Hon frågade mig i bilen hem igår när det var dags för nästa läger och om vi kunde anmäla henne nu.
Jag är rädd att det dröjer... till nästa sommar. ;)