Sista rapporten från #olssonpåroadtrip

Från engångsgrill och gemensam toalett i ett servicehus (förvisso väldigt fräscht) till en pampig Herrgård med en makalöst god trerättersmiddag.
Kontrasterna är det som gör tjusningen än större!
 
 
Vår lilla roadtrip kommit fram till slutet. Fast det bästa av allt är ju att sommaren just precis har börjat och vi har så mycket kvar att se fram emot! Galet bra!
 
 
 
Sista dygnet på vår lilla roadtrip har vi spenderats på Krusenberg Herrgård i Knivsta Kommun. En fantastiskt vacker Herrgård med anor ifrån 1600-talet.
 
 
Alla bokningar har vi gjort enkelt genom booking.com:s app i telefonen. Så jädra smidigt. Vi har tillsammans funderat vad vi vill se och sedan letat efter lämpliga (och lediga) boenden i appen. Ett enkelt litet klick så är allt klart!
 
 
Är man som vi, två vuxna, är det helt perfekt. Det fungerar säkerligen ypperligt om man är en barnfamilj också. Inget jag ännu har testat så det kan jag ju inte gå i god för. 
 
 
Men för oss har det fungerat perfekt!
Alla boenden och platser har varit jättebra.
Ingenting som har varit dåligt eller som vi kan klaga på.
Inte ens det enkla boendet med servicehuset och engångsgrillen på Böda!
 
 
Igår passade vi på att testa Krusenbergs tennisbanor innan middagen.
Ingen av oss är väl några proffs.
Långt ifrån.
Jag har väl spelat lite som barn, men det är ju ett tag sedan...
 
 
Stilen var varierande.
Dessutom var jag skitnervös att Janne skulle komma förbi och se vad jag använde för skor till dagens match...
Det enda träningsskor jag har nedpackat är mina terrängskor.
Tror inte att Janne (Krusengårds vaktis) skulle uppskatta dessa sulor.
Men jag och Johan fixade till banorna efteråt så Janne skulle t o m tycka att vi är ett föredöme för ALLA tennisspelare!
Roligt var det. Superkul rent av.
Det här kommer vi att göra igen!
Jag var faktiskt bättre än Johan till en början. Han blev frustrerad över att han hela tiden fick kantträffar. Jag servade snyggt och fick in fina bollar.
Men sen.... när det var dags för match...
Som vanligt blir jag övertaggad och tappar fokus. Tävlingsdjävulen slår in!
Matchen slutade med 3-0 i set.
Jag kommer vilja ha en revansch...
 
 
Efter tennisen serverades middagen på Herrgårdens innergård.
 
 
Se så glad han är! Kanske lite extra glad för att han till slut fick in så jädra många bra servar?!
 
 
Förrätten var makalös. 
En skaldjursmix med spännande smaker.
Till det avnjöts en fin champagne.
 
 
Jag kan absolut rekommendera er att äta här.
Vill man toppa vistelsen då stannar man över natten och sover som Kungar, njuter av miljön som omringar denna vackra Herrgård.
 
 
Massor av intressant historia och vackra rum som är välbevarade ifrån tiden.
 
 
Man önskar nästan att man kunde få åka tillbaka i tiden en kort sekund, bara för att se hur allt var på den tiden då Herrgården var bebodd av grundarna.
 
 
Men vi är glada för att vi valde det här stället som vi liksom avsluta vår roadtrip.
Vilken härlig vecka det har varit. En perfekt mix mellan jobb och semester. Sol och hav, enkelt och lyxigt.
Nu packar vi väskorna och far hemåt till allt det andra som väntar.
Närmast en middag med redaktionen hos Allt om Jakt och Vapens alldeles egna kock.
Därefter kommer Höga Kusten att få ett besök av familjen Olsson.
 
Fast först måste vi hämta hem några av våra familjemedlemmar!
Stina skall hämtas hos mormor i fjälls i eftermiddag.
 
 
Den här mannen har haft lite för bra dagar för att vilja följa med hem är jag rädd.
Han och fjällan Jess njuter dagarna i ända.
Vi får nog ta med oss Jess hem så hjärtesorgen inte blir alltför kännbar.
 
Tusen tack till mormor som gjort den här roadtripen möjlig med passning av vår yngsta prinsessa!
Tusen tack till Linda med familj som öppnade sitt hem till vårt yrväder Yosh!
Tack till min älskade make som tar mig på så härliga äventyr!
 
Tack Sverige för att du bjuder på så många fina pärlor!
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Krusenberg Herrgård, olssonpåroadtrip, semester, Äventyr