Rapport från #olssonpåroadtrip

Vi har länge pratat om att göra en roadtrip genom Sverige. Det finns ju så många platser som vi skulle vilja se och Sverige är ju så fantastiskt vackert!
 
 
"Tänk om vi kunde ta jobbet med oss och hoppa in i bilen och bara lite planlöst åka från det ena stället till det andra?"
 
"Ja... vi kanske ska passa på nu när Malin är i Italen, Ester och Ebba far till New York och Stina myser hos mormor och morfar i fjälls?"
 
 
Sagt och gjort!
Efter helgens konferens med JO Förlaget, packade vi bilen efter lunch och for söderut. Vi bokade ett hotellrum i Karlstad. Lagom långt bort.
Ingen av oss har varit i Karlstad förut.
 
 
Glatt överraskade fick vi en ljummen kväll med festivalbesök på "Putte i Parken" och en god middag på en uteservering i ett makalöst vackert Karlstad.
Dagen efter utforskade jag löpvägarna i Karlstad och blev ännu mer överraskad i positiv bemärkelse.
Hit kan jag absolut återvända!
 
 
Vid frukostbordet i Karlstad bokade vi nästa boende via en smart app och turen hade kommit till Västkusten och Lysekil.
Ännu ett outforskat resmål för oss båda.
 
 
Ett otroligt gulligt och fräscht vandrarhem - Strand Vandrarhem, för åtthundra bagis för oss båda.
Vilket kap!
 
 
 
 
Ett otroligt charmigt och prisvärt vandrarhem ifrån sekelskiftet som låg precis vid havet. Jag skulle nog kalla det pensionat mer än ett vandrarhem.
 
 
 
Vi har så klart passat på att smaka på havets läckerheter. 
Jag kan säga så här att vi kan varmt rekommendera Restaurang Norra Hamnen 3!
Där ska ni testa torskryggen... my Gosh!
 
 
Vi valde att besöka Västkusten på årets blåsigaste dagar...
 
 
Men det gjorde inte så mycket. Vi hittade några ställen med lite lä också.
 
 
Under middagen vid Norra Hamnen i Lysekil, bokades nästa resmål och boende.
 
Vi delar ju upp dagarna ganka bra. Vi börjar dagen med ett par timmars jobb, då är vi ganska osociala emot varandra, men sen har vi resten av dagen kvar förutom en stund på kvällen/eftermiddagen då datorerna lätt åker fram igen.
 
 
Så vi packade datorerna och hoppade in i bilen för fortsatt roadtrip.
Nästa stop - Orust.
Otroligt vacker ö!
 
 
Efter Orust hann vi med ett snabbt stop på Tjörn också. En liten, fin ö i ett underbart vackert Västkusten.
Men det var inte dagens resmål.
 
 
När vi sitter i bilen på väg ifrån Tjörn, frågar Johan mig om vi inte ska svänga in till Ullared när vi liksom är in närheten...
ÄR HAN GALEN PÅ RIKTIGT??!
 
Fast det var ju rätt kul att se galenskapet i verkligheten. Men jag säger då det - ni kommer ALDRIG se mig storshoppa i Ullared på Gekås!
Vansinne!
 
Jag köpte ett par trosor, strumpor en eltandborste. Johan köpte en eltandborste och en ENORM Toblerone.
 
 
Efter Ullared kom vi så fram till dagens resmål.
Tylösand.
 
 
Återigen ett resmål som vi ingen av oss tidigare har upplevt. 
 
Jag slås ju så klart av längtan efter barnen. Men jag försöker att intala mig om att alla i familjen egentligen får något positivt ur det här. Vi föräldrar får lite egen tid och kan tanka en massa energi. Dessutom blir det ännu härligare när vi väl träffas igen. En win-win situation?
 
Nu är det ju inte alla som håller med om ovan...
The Princess anser ju att det här är rena vansinnet!
 
 
Hon har t o m fått en "Muckarkam" av mormor så hon kan räkna ner dagarna till "muck" när vi kommer och hämtar henne.
Allt för att behaga och hålla hennes humör uppe.
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Booking.com, Gekås, Hotels.com, Lysekil, Orust, Strand Vandrarhem, Tjörn, Tylösand, Ullared, Västkusten, olssonpåroadtrip, roadtrip