Några dagar i Höga Kusten - som balsam för själen!

Att få spendera några dagar i min favoritskog på svärmors marker uppe i Höga Kusten, är som balsam för själen. Det är också där vi jagar älg om höstarna. Där är där jag har skjutit mina älgar. 
 
 
Idag har vi i jaktlaget snickrat ihop två nya jaktorn på nya pass. Spännande och se vad de ger för utdelning i september.
 
 
Det är alltid lika trevligt att få träffas, att få prata och ta upp gamla jaktminnen och planer inför kommande jakt.
 
 
 
Det är perfekt när vi är hos svärmor. Barnen får allt då på något sätt. De kan vara med på så mycket de orkar och har lust med, sen kan de rätt raskt komma på att de vill till farmor och leka. Så perfekt och lyxigt!
 
 
Nu ser vi fram emot jakten i september. Men innan den jakten ska Johan och jag upp till fjälls på fågelpremiären.
Som jag längtar nu. Som jag längtar till jaktsäsongen!!!
 
 
Våra dagar här uppe har ju så klart inte bara handlat om jakt. 
Vi har haft en massa kusinmys och jag har fått sett en del av min mans hembygd.
Efter alla dessa år så har jag mest fått sett jaktmarkerna, men nu bad jag faktiskt om att få se mig om lite kring Höga Kusten.
Jag har hört att det ska vara så fint här uppe... ;-)
 
 
Så jag har fått uppleva Skulefestivalen!
 
 
 
Stina fick träffa några av Skulefestivalens artister.
Måns var nog den som smällde högst på hennes önskelista!
 
 
 Nu packar vi väskorna för hemfärd imorgon.
Nya äventyr står på schemat. Stina ska åka till storasyrran i Stockholm för att bland annat göra Grönan osäker!
 
 
 Tack för härliga dagar alla inblandade.
Tack Höga Kusten för allt det vackra du bjöd på!
Kommer snart tillbaka igen.
En kommentar publicerat i Jakt
Taggar: Höga Kusten, Jakt, Jägare Jakt
#1 - - Sarah:

Så kul o få träffa Måns :)

Svar: Ja! Framför allt för Stina. Det gjorde hennes kväll. :)
Katharina