Jag är ingen skidåkare!

Nu är det snart dags för Harsa Ski Marathon. På lördag närmare bestämt. 43 km helvete. Fyrtiotretusen meters jävulskap. Ska jag berätta någont skojigt då? Jo, men idag meddelades vi tävlande om (jag är ju en sketen och galen motionär som harvar på) att pga snöbristen är bansträckan ändrad. Det innebär att man varvar Harsagården tre gånger istället för två. Det innebär också att vi ska åka i "surbacken" tre gånger istället för två!
 
 
Va fan liksom??!
Jag är ju ingen skidåkare. 
Jag kommer ju dö.
 
 
Jag åker det här för att möjligen seeda upp mig något led så jag kan överleva Vasaloppet.
Ja, ja, kom inte med något jävla dravel om att "det är ju frivilligt". Jag veeeet!
Men man kan väl vara lite schysst mot dom som liksom står längst där bak och försöker harva sig fram. Försöker överleva och vill bara ha en liten chans?
 
Jag är ingen skidåkare what so ever, jag är ingen man bör se upp för i spåret. Jag vill bara göra mitt lopp och överleva och få en behaglig resa från Sälen till Mora...
 
Näe, nu ska vi prövas lite extra å harva TRE gånger uppför surbacken.
Om jag hade ångest innan är det ingenting mot vad jag har nu.
 
Valium någon?
 
En annan sak, när jag ändå håller på och har ångan uppe så att säga, kan någon bara stänga in alla baciller, kräksjukor, influensor, förkylningar, vattkoppor i något mörkt rum med tjocka betongväggar fram till den 7 februari?!!
 
 
Som många vet så ska ju Stina operera sin höft och inför den måste hon vara frisk och undvika alla infektioner.
Vi är lite beroende av den här operationen. Hon befinner sig i ett läge där det inte finns så mycket tid att spela på.
 
 
En inställd operationstid för Stina kan få förödande konsekvenser.
Det kan handla om att hon hamnar med gips i två år istället...
 
Hur gör man för att undvika alla baciller i vabbruari??!
Ska vi låsa in oss i ett skyddsrum?
 
Allvarligt så funderar vi på att behålla Stina hemma ifrån skolan den sista veckan innan operationen.
Allt för att försöka undvika smitta...
 
Kanske uppfinna en slags "spritdusch" innanför farstubron?
 
 
En kommentar publicerat i Träning
Taggar: Barn, Harsa Ski Marathon, Perthes, Perthes Sjukdom, Vasaloppet2017
#1 - - Sarah:

Hoppas skidtävlingen går bra :)

Svar: Åh, tack! :)
Katharina