Hon börjar bli stor...

Idag har vi haft en riktigt härlig vilodag. Jag har förtjänat den (tycker jag) eftersom jag åkte fyra mil i Harsa igår. Då får man vila idag.
Johan har också förtjänat en vilodag (tycker han) för han har födelsedag idag. Har man födelsedag så får man ju faktiskt bara vila om det är det man vill.
 
 
Stina har också bara tagit det lugnt. Annars har hon varit i farten i stort sett hela veckan. Två gånger till simhallen och till stallet en gång. 
 
 
Hon börjar bli stor nu. Det märks. Hon tycker att det är så mycket roligare att följa med andra än mig, vilket är helt naturligt. Igår fick jag inte följa med till stallet. Nej, hon skulle minsann åka med min fina vän Anna och hennes Tindra. Det fungerar oftast bättre också om jag inte är med. Ta bara igår, då får jag höra att hon minsann har travat helt själv utan ledare! Det skulle hon aldrig gå med på när jag är med.
 
 
Idag har vi kalas i huset igen. Från september har vi ett födelsedagsbarn varje månad fram till januari. Sen har vi en paus fram till Esters dag i april.
 
 
I afton bjuder jag min man på älgfilé och kantarellsås.
Det tycker jag att han har förtjänat. Fast fick han välja helt fritt skulle han nog föredra raggmunkar och fläsk. Jag är tacksam över att han kände sig nöjd med älgfilén. 
 
Jag önskar er alla en trevlig kväll!
 
 
En kommentar publicerat i Familj
Taggar: Barn, Födelsedag, Matlagning, älgfilé
#1 - - JUNITJEJ:

Så fin Stina är!

Svar: Tack! Hon är fin inuti också! ;)
Katharina