Tacksamhet känns nästan fjuttigt i sammanhanget!

Ibland är det svårt att sätta ord på lyckan. Den här tacksamheten som jag känner över mitt liv och min tillvaro. Allt det här underbara som jag har runt omkring mig. Som jag har i mitt liv varje dag. Jag älskar verkligen livet. Alla dagar. (Ja, även de dagar jag är på dåligt humör. Faktiskt!)
 
 
Jullovet har hittills varit helt makalöst ljuvligt. Jag är lyckligt lottad som kan jobba när jag behöver det. Vet att det låter galet, men jag kan jobba en del hemifrån i tidiga timmen för att sedan vara med min familj hela dagen.
Lyx!
 
 
Eftersom vi bor strax nedanför Järvsöbacken, är det enkelt för oss att ta ett par timmar i backen på förmiddagen för att sedan bryta vid lunch för andra aktiviteter.
 
 
 
Jag är så glad för att den här tussen kan åka igen. Även om det går åt en del smärtstillande, så vet vi att det inte är farligt. Hennes Perthes gör sig ju så klart påmind efter aktiva dagar. Men ändå? Hon kan ju åka! Hon kan få vara som alla andra!
Lyx!
 
 
Storasyrran har ju spenderat sina lediga dagar i stallet tillsammans med lillasyrran. Gissa hur uppskattat det har varit?
Takterna sitter kvar hos Ebba. Hon är makalöst mjuk i handen och sitter som gjuten i sadeln trots att hon slutade rida för flera år sedan. Det är en fröjd att se henne rida.
 
 
Vi brukar köra halva dagen i stallet och halva dagen för andra aktiviteter. 
Lyx!
 
 
 
När vi kom hem ifrån stallet i eftemiddag var det dags för en skotertur.
Hur lyxigt?
Snacka om att nyttja jullovet till max!
Det är makalöst härligt att vi kan vara lediga båda två. Det är ju högst ovanligt att Johan tar sig tiden att vara ledig på riktigt. Men nu har han varit ledig med oss flera dagar i rad. Han har dessutom lovat mig ett par dagar till.
Otroligt härligt!
 
Jag bara njuter!
2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Barn, Hästar, Julen, Järvsöbacken, Perthes, Perthes Sjukdom, Ridning, Vinter, skoter
#1 - - Anonym:

Jag älskar oxå mitt liv o är så tacksam.Det är ett men o det är att jag vill byta jobb.Jag älskar att jobba o brinner för sälj o kundkontakt o vill fortsätta med det men jag är färdig där jag jobbar i dag.

Svar: Hoppas att du finner ett nytt jobb som du trivs ännu bättre med! :-)
Katharina

#2 - - Malin:

Det både låter och ser ut som om ni har haft det sådär fantastiskt bra! Så underbart! Att åka skoter verkar vara riktigt roligt. Hoppas du får ett fortsatt bra slut på 2017 och så önskar dig ett Gott Nytt År och ett fortsatt bra 2018!

Svar: Tack detsamma!
Katharina