Summering av mitt 2017

Jag tänkte summera några av höjdpunkterna under mitt 2017. När jag tittar tillbaka inser jag vilket fantastskt innehållsrikt liv jag har! Så mycket som jag har fått uppleva under det här året. Nu kommer ett nytt år, ett helt oskrivet blad. Spännande!
 
Januari
De första dagarna i januari bjöd oss på några köldgrader. Vintern var inte särskilt snörik här i Järvsö i början av året. Men det gick att åka skidor och samla mil inför Harsa Ski Marathon och Vasaloppet.
 
 
 
Harsa Ski Marathon 4,2 mil. Ett seedningslopp jag brukar vara med i inför Vasaloppet för att seeda upp mig lite i ledet. Jag lyckades harva mig fram till led 8 och missade led 7 med 2 min. Surt...
 
Februari
 Februari var för Stina ett stort vägskäl i före den stora operationen och efter.
En otroligt tuff tid för hela familjen, men framförallt för vår lilla Prinsessa! 
 
 
 
 
Hon var så tapper och fick utstå så mycket smärta.
 
Mars
Vasaloppet!
Ångesten, uppladdningen, matintaget, valla...
Vilket lopp jag fick 2017! Dessutom hade jag skapliga skidspår hela vägen!
Jag åkte mina 9 mil på dryga 7 timmar och slog därmed peronsbästa!
 
 
Strax efter målgånen i Mora bar det av med svärmor till Gran Canaria...
 
 
Vilken fantastisk rolig resa vi fick oss! Kramp i magarna efter alla skrattattacker!
 
April
 Terrorattacken i Stockholm.
En mardröm för oss alla!
Johan var på möte i Stockholm och skulle förena nytta med nöje och träffa vår stora pärla för en midddagsdejt och biobesök.
 
 
Det blev helt andra planer. Ebba och Jonas blev instängda inne i stan och Johans möte slutade med att han fick i uppdrag att hämta hem dem till Järvsö. 
 
 
Jag har nog aldrig känt en sån lättnad när alla var hemma igen! Tacksamhet är i underkant för vad jag kände då.
 
 
Stinas gör fina framsteg efter operationen och använder mer sällan rullstolen och kryckorna.
 
Maj
 Morgonljuset är ett faktum och Yosh och jag njuter av härliga löprundor i tidiga timmen.
 
 
 Stina och jag gör ett besök hos hennes kusin i Hallsberg.
 
 
 
Kusinmys på hög nivå! 
 
 
I slutet av maj var det dags för Allt om Jakt och Vapen att besöka Elmia Game Fair i Jönköping.
 
 
Fast egentligen större än Elmia - tjejernas första bal!!!
 
 
Och nästan ännu större än det - jag fick en NY bil av min älskade make!!!
 
Juni
Johan är en självplågare och åker Siljan Runt 16 mil. I SPÖREGN!
 
 
Jag må vara träningsvillig och älskar att röra mig. Men är det något jag verkligen avskyr så är det att cykla.
Han gjorde det med bravur och cyklade in på under 6 timmar! Så jädra bra!
 
 
Yosh och jag fortsätter att njuta av våra morgonrundor.
 
 
Stinas första ridläger! Så stort. Hon tuffar på sig och rider bättre och bättre. Benet läker bra men Perthes gör sig fortfarande påmind aktiva dagar. Alvedon är en bästa vän...
 
 
Midsommar i Gråda, Dalarna!
 
 
Det har numer blivit en tradition att vi firar midsommar i Dalarna med Jacob och hans familj. Kubbspelet är på blodigt allvar och segergesterna tydliga. 
 
Vi hade, som vanligt, en fantastisk midsommar med alla de traditionella ingredienserna!
 
Juli
Vi började juli med en lite roadtrip, bara Johan & jag. Sjukt lyxigt med vuxentid.
Vi hade inget planerat utan började med första stoppet i Karlstad för att sedan rulla vidare ner söderut. Vi gästade bland annat Lysekil,  Orust, Tylösand, Ullared (???) Öland och Knivsta.
 
 
 
 
Vi avslutade vår roadtrip med att lyxa till det lite på Krusenberg Herrgård.
 
 
Under juli månad tog jag och Stina grönt kort för golf. Faktiskt riktigt roligt!
 
 
Jag har ju alltid fnyst åt golf innan... men jag får nog äta upp allt jag sagt är jag rädd. För jag längtar nog lite till golfsäsongen sätter igång. 
 
 
Stina fick träffa Måns på Skulefestivalen!
 
 
På skyttebanan med jaktlaget. 
 
 
Vi firade vår allra första bröllopsdag i juli också. Mr. P fick sig ett par vita och krispiga golfskor i bröllopspresent av mig. 
 
 
 
Bröllopsklänningen åkte ju självklart på dagen till ära. Ja, vad då? Har jag gått och köpt mig en klänning för en massa tusenlappar så ska den väl användas??!
 
Augusti
 Vi åkte till Grekland i två veckor och bara mös!
Barnen fick välja resmål och då föll lotten på Grekland.
 
 
 
 
Vi hade det riktigt varmt och härligt!
 
 
25 augusti fågelpremiär i fjälls! 
 
 
 
Vi fick oss några härliga dagar i fjälls. 
 
September
Älgjakten i Västernorrland på svärmors marker.
Det är något speciellt när första dagen på jakten drar igång.
 
 
 
 
 
Självklart lyckades jag ju skada mig under en av dagarna. För ovanlighetens skull...
 
Oktober
 
Ripjakt i fjälls!
 
 
 
 
Kenth och Anette följde med oss upp till Ljungdalsfjällen för några dagars ripjakt. Mycket trevligt!
 
 
Drevjakt i Uppland med Henrik Norström och ett härligt gäng upplandsjägare!
 
 
Harjakt i Valbo!
 
 
Halloween i Stockholm!
 
November
 
November brukar ju vanligtivis vara ganska händelsefattig, mörk och grå. Men inte 2017! Några av höjdpunterna handlar ju självklart om jakt. (Fast allra störst kanske är att vår äldsta pärla fyllde 20 år!!!)
 
 
Nya bekantskaper som har blivit till goda vänner!
 
 
Härliga jaktdagar på Krusenbergs Herrgård med fantastiska människor.
 
  
 
 
I slutet av november åkte jag tillbaka till Krusenberg gård efter en inbjudan av Erik Falk. Så fantastiskt trevligt!
 
December
 Första advent firade jag in med mina gamla barndomskamrater och vapendragare i Gävle!
Som vanligt galet, roligt, sent och lite blött...
 
 
 
Julafton firades med vår härligt stora familj med en hög av julklappar med massor av snö!
 
 
Jag har hunnit åka en hel del längd, men Vasaloppet är ett osäkert kort i år tyvärr, av flera anledningar. Stinas kommande operation skall göras i mars och mina hälsenor mår lite sisådär..
Men jag tränar som om jag ska åka. UTIFALLOM... 
 
 
Stinas jullov har spenderats och spenderas till större delen i stallet. Det har hänt så mycket i hennes utveckling som ryttare. Nu galopperar hon hur som helst även om de blir osams både en och två gånger per dag, hon och Storm.
 
 
 
Nu knyter vi ihop säcken för 2017 och blickar fram mot 2018 och alla möjligheter som det oskrivna året bjuder på.
 
Jag vill passa på att önska alla vänner och bekanta ett riktigt Gott Nytt År! 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Allt om Jakt och Vapen, Barn, Fjällen, Harsa, Jakt, Nyår, Vasaloppet, Vorsteh