"När man redan ätit upp sin egen pizza och tar en bit till..."

Vi fortsätter att njuta av semester (till viss del) och av värmen. Jag vet precis hur det blir nu framöver, från september fram till maj. Det är raggsockor, underställ och blåläppar 24/7. Därför tänker jag njuta in i det sista och låta kroppen svettas och våndas ordentligt. Bara så att mitt skelett liksom programmerar känslan när fryslorten kommer fram...

 

Värre är det för min make. Han våndas utan att njuta. Han gillar inte värmen alls lika mycket som jag. Men han biter ihop. För min skull. Men härom kvällen slank hans egentliga känsla fram.

 

"Näe, men du vet. Det är ju ungefär som den där känslan när man ätit upp sig egen pizza först, sen tar man en bit av kompisens. Det är gott, men det blir ju jävligt tjatigt liksom..." Jag gillar hans liknelse. Jag kanske inte riktigt delar hans känsla och tanke dock...

Vi har i ett par dagar gjort annat än att bada vid hotellets pool och strand. I onsdags tog vi en tur till Vattenparken i Chania. Det var en höjdare för alla med barnasinnet kvar. Malin testade ALLA vattenrutschkanor medan jag bangade på "Fritt fall". Ester gjorde som jag, bangade på den värsta.

 

Igår tog jag och "mellisarna" en lite tripp utan Pappan och The Princess. Lite för att han en dag kunde få välja hur mycket rumstid med AC som helst och dels för att The Princess också är rätt nöjd med att bara gå ifrån hotellrummet ner till poolen. Vi andra vill göra lite mer än så.

 
Vi tog en guidad tur över "De vita bergen" till en häftig strand vid Elafonisi. 
 
På vägen till Elafonisi så stannade vi till på ett litet fik i en liten by och testade en lokal specialité, en liten paj med honung och fårost.
 
 
Väl framme vid den berömda stranden vid Elifonisi, rankad som nummer nio bland världens vackraste stränder, fick vi oss några härliga timmar vid en kritvitsandstrand och ett turkosblått hav! 
 
 
 
 
 
Efter den magiska stranden så fortsatte vår färd till den heliga Sofiagrottan. En rätt häftig grotta som inte såg så mycket ut för världen på utsidan, men väl där inne så växte det fram en liten mini-katedral.
 
 
 
 
I grottan fanns det även fladdermöss och en ovanlig sorts spindel. Fladdermössen såg vi men inga spindlar till Esters stora lättnad!
 
  
Nu ska vi mysa på de sista dagarna innan hemfärd på söndag.
Det ska bli skönt att komma hem till rutiner igen. Vi har mycket att se fram emot. Framför allt en spännande höst med en hel del jakt som förgyller våra dagar!
 
Hur som helst så är det nog sant den där gamla klyschan;
"Borta bra, men hemma bäst!"
En kommentar publicerat i Familj
Taggar: Caldera Beach, Grekland, Kreta, TUI, semester
#1 - - NORRSKEN EMMA:

ha en underbar dag =)

kramizzz