Jag vill hylla min bonusdotters mamma!

Vi är en sån där modern "stjärnfamilj". Ni vet barn sedan tidigare, gemensamma barn, någons bonusförälder, någons bonusbarn, någons biologiska bla bla bla... 
Ja, men ni vet?
 
I vår familj lever vi med fyra barn. Fyra barn oavsett ursprung. 
Ingen skillnad.
 
Den skillnaden blir än mindre när man som vuxen släpper garden, principen och bara gillar varandra!
 
 
För en tid sedan fick jag en inbjudan av min bonusdotters mamma.
Hon ville ha en tjejvecka i deras hus i Italien. Vi tjejer bara.
Mina döttrar, hennes dotter, (min bonusdotter), min svärmmor, hennes fd svärmor, hennes mamma, min mans ex svärmor.
 
Häftigt va´?
 
 
Nästa år planerar vi att åka hela högen.
 
Så generöst!
Hon är så makalöst cool!
Hon har kört vattenskoter på öppet hav med sina små söner och dotter - inga problem alls.
Hon flyttar från civilsationen i Dalarna till obyggden och vildmarken med två små söner och en dotter nu i augusti och ska bo där i ett år. MED UTEDASS!!! - inga problem alls.
 
Det är liksom aldrig några bekymmer.
 
Jag skickade ett sms härom dagen och undrade om vi kunde komma och hälsa på. (Stina och Ester har alltid varit nyfiken på Malins andra hem i Dalarna)
Jag får ett svar där hon undrar hur många som kommer och hur många hon ska bädda för.
Inga bekymmer alls!
 
 
Min mans ex möter mig med en kram och jag möts av min mans ex nuvrande man med en kram.
 
Så som goda vänner gör.
 
 
 
Deras söner är störtsköna och jag slås av tanken att de åker med dessa två grabbar på snart tre respektive fem år runt halva Europa utan någon som helst bekymmersrynka i pannan.
 
 
Vi bjöds på Tacomiddag med ett vin som de köpt på vingården strax intill deras hus i Italien. Jag fick berättat för mig att dit ska vi minsann när vi åker dit nästa år, vi ska koka musslor i vinet och min mans ex svärmor och hennes mamma ska sippa på vin ute på terassen, medan vi mammor avnjuter vinet möjligen i kanten av trädgården som angränsar till en gammal olivodling? Har jag riktigt, riktigt tur kanske det t o m kan bli en villdsvinsjakt med deras goda vänner!
 
 
Malins Borlängefamilj har ju också skaffat en ny familjemedlem.
Jacque, en ursöt dvärgschnauzer. 
Vem kan låta bli en sådan liten ulltuss på nio veckor??!
 
 
Tack för ett ljuvligt dygn och för er gästvänlighet.
Jag är rädd för att ni kommer få besök lite titt som tätt.
 
Vilken härlig vän jag har i min bonusdotters mamma!
 
 
 
 
En kommentar publicerat i Familj
Taggar: Bonusdotter, Bonusfamilj, Bonusmamma, Förälder, Mamma, Stjärnfamilj, kärlek
#1 - - Anonym:

Åh va härligt att kunna ha en sån bra relation, varm i hjärtat blir jag när jag läser! Inte många som har det ❤