Tillfreds med livet - lyllo mig!

Ni vet den här känslan av att vara tillfreds, känna sig trygg och må bra innifrån och ut. När hela ens kropp andas ett lugn av belåtenhet.
 
 
Jag pratar ju självklart inte om materiella ting eller pengar. Nej, det handlar om något mer värdefullt än det.
Om livet.
Många tycker säkert att vår familj fått stångas med en massa oturliga sjukdomar och annat trassel, och jag kan väl hålla med om att livet emellanåt känts en smula orättvist.
Men om jag skulle fastna där, i de tankarna och att titta på andra och vara bitter och avundsjuk...
Hualigen!
 
 
Nej, mitt liv är så beriktat med så många saker. Så mycket som inga pengar i världen kan ersätta.
Att nu få se Stinas hela väsen glittra på ett sätt som vi inte har sett på över ett år.
Ja, ni förstår säkert att tillfredställelsen toppas av det!
 
 
Hon har varit i simhallen två dagar i rad nu. De är så fantastiskt. Hon går korta bitar - HELT UTAN KRYCKOR ibland! Visst, hon haltar ganska mycket och man ser tydligt att det är något med höften, men ändå!!! Så allt elände bara försvinner i lycka, belåtenhet och ett lugnt som är helt underbart.
Och vad vore jag, vad vore vår familj utan alla dessa ingredienser?
 
 
Så Stinas framgångar plussat med att våren är här och den har med sig mitt morgonljus så jag kan vara ute med Yosh i tidiga morgontimmen, våra underbara döttrar som förhöjer våra dagar med sina skratt och galna upptåg. Det är sånt som jag värdesätter högt.
När de anförtror sig till oss. 
När de kan öppna sitt innersta och berätta sånt som tynger dem.
Det värdesätter vi högt.
 
 
Jag värdesätter också min hälsa. Jag är otroligt tacksam över att jag har en kropp som är snäll och hänger med på mina träningsrundor och orkar vara ute när mitt väsen måste till skogs.
Jag förstår att jag är lyckligt lottad när jag ser mig omkring här hemma.
Det är visserligen inget slott eller någon flermiljonersvilla vi bor i, men huset är fyllt av kärlek.
 
Jag är så tacksam för allt.
Jag är så tillfreds med mitt liv.
 
Lyllo mig!