Så njutbart!

Ord är egentligen överflödiga.
Det är härliga dagar vi får lyxen att njuta av i skogen nu.
Septemberjakten.
 
 
Det största och viktigaste är ju inte att få skjuta egentligen (vi sköt en fin älg igår), utan det är för mig att få vara ute i skog och mark. Det är absolut oslagbart!
 
 
 
Egentligen är det löjligt att försöka beskriva det hela i ord.
Dessutom är det tyvärr svårt att fånga känslan i bilderna med en ynka mobiltelefon. 
 
 
 
 
Efter våra jaktdagar brukar jag inte riktigt vara nöjd med skogslukten i näsan. Då byter jag brallor och tar på mig mina fritidsbyxor ala Lundhags och går upp och plockar lite svarmp.
 
 
Jag älskar verkligen att vara i skogen! Jag kan traska på i flera timmar för mig själv. Nej, jag är inte rädd. Tvärtom faktiskt. Känner mig väldigt trygg och bekväm i skogen.
 
 
Även om jag av egen maskin klantar mig rätt ofta. Johan brukar skämtsamt säga att jag bara får använda mig av smörknivar.
Kanske bör över väga det efter att ha skurit mig 3 ggr på 2 dagar. ;)
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Friluftsliv, Gråhund, Jakt, Jägare Jakt