Min bästis!

De andra ligger fortfarande och sover. Men min inbyggda väckarklocka ringde strax efter kl 04.
Så då får jag roa mig sjäv en liten stund tills resten av huset har vaknat.
Inte ens hundarna gör sig besväret att kika upp när jag tassar förbi...
 
 
Jag kikade lite i mobilen nu på morgonen och hittade några härliga bilder ifrån gårdagens jaktdag.
Blir riktigt varm i hjärtat när jag inser lyxen att ha en sån bästis i min man som jag har! Vi delar så många intressen tillsammans och har verkligen sjukt roligt ihop.
Jag älskar hans humor!
 
 
Jag älskar också att han har överseende och tålamod med mig. Jag gör inte alltid vad som är tänkt. Eller jo, det gör jag nog. Men jag gör lite annat också. Samtidigt.
 
 
 
Det är ju såna här stunder som man tar med sig hem när vardagen rullar igång med stressiga dagar på jobbet, hämtningar och lämningar, matlagning och städning.
Fast jag ska erkänna att jag längtar hem nu. Jag längtar efter våra tjejer! 4 dagar på bortaplan utan barn... hua??!
 
 
Så nu börjar våra jaktdagar för den här gången lida mot sitt slut. Idag samlas vi kl 07 i slakteriet för att stycka.
I eftermiddag far vi hemåt med lite fint kött i baljorna!
Vi ska stanna till i Häggdånger på vägen för att hämta hem min andra bästis. Den där bruna ni vet,... Yosh. Jag längtar efter honom också! Han har fått vara med "farmor & farfar" (Kenth och Anette), några dagar för att fila på kunskaperna lite inför vår planerade fågeljakt om några veckor.
 
 
 
Innan nästa jakt, så ska jag stoppa undan dessa dagar på en särskilt plats i min bildbank i hjärnan och ta fram dem när det är som mest stressigt på jobbet och bara njuta. Ta ett djupt andetag och känna skogsdoften i näsan, längta ut till nästa gång. Se fram emot det och längta.
 
 
 
Jag är så tacksam som får privilegiet att vistas i skogen på det här sättet. Lära mig nya saker varje gång och dela allt det här vackra med min man!
 
Lyllo mig!
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Jakt, Jägare Jakt, Skogen, kärlek, Älgjakt