Jaktdag nr 1

Äntligen! Några dagars semester och det står jakt i almanackan!
 
 
Det blev ingen älg skjuten för oss idag.
Vi hade flera situationer och observationer så nog finns det älg allt åt oss.
Det gäller ju bara att få till det... det är ju bara den lilla detaljen... ;)
 
 
Men det gör ingenting att det inte blev skjutet något idag. Det är ändå alltid lika spännande när jaktdagen börjar!
 
 
 
Efter lunch postade vi om.
 
 
Då fick jag med mig "Lilljägarn". 
 
 
 
Hennes matsäck bestod av godis och äppeljouice. Men hon fixade 1 1/2 timme helt tyst och jag må säga att det var över min förväntan!
Kul!
 
Men det kom ingen älg förbi på eftermiddagen heller....
Fast det gjorde inte så mycket då heller. Vi fick en jättemysig eftermiddag i passet "Kurts Verandan".
 
Vid 15-tiden bröt vi upp jakten. Då tog jag med mig mellisarna upp i skogen för lite svampplockning och umgänge.
Dessa två troll alltså! Så hiiiimla roliga!
 
 
 
Och svamp hittade vi! Så pass så vi tog bara det fina stora. Resten har vi lämnat. Trattisarna tar vi någon dag innan vi åker hem. Det verkar vara ett riktigt svampår i år!
 
 
 
Som vanligt så kom våra små konditorer igång och bakade morgondagens mellis iform av smarriga blåbärsmuffins med nyplockade blåbär.
 
Nu ser vi med spänning fram emot en ny jaktdag imorgon.
Håll tummarna för oss så vi får en härlig dag! Kanske t o m med en skjuten älg? 
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Barn, Friluftsliv, Jakt, Jägare Jakt, Skogen