Ge dig själv tiden. Det är DU värd!

Åter till vardagsrutiner av olika slag.
Jag har vilat ifrån träningen några dagar och det är ganska skönt ibland.
 
 
Efter några dagars vila så känner jag en extra lyckokänsla av att träna. Jag inser hur mycket jag har saknat de här stunderna.
Även om det inte gått mer än ett par dagar så förstår jag vikten av att ge mig tiden till att träna flera ggr/veckan.
 
 
Det gör så otroligt mycket för mitt välbefinnande att få till dessa stunder.
Jag tar mig tiden trots heltidsjobb och flerbarnsfamilj med olika aktiviteter. Jag VET (kommer säkert att bli skjuten för mitt påstående) att det går att prioritera tiden trots att man har barn, små som stora. Det hänger för det mesta i viljan och att bestämma sig.
 
 
Jag VET att även det sistnämnda är tufft för många. Att bestämma sig.
Men jag tror så här... att gnälla över att aldrig få tiden till träning tar mer energi ifrån välbefinnandet än att ta tag i det hela.
Det behöver inte vara ett raketpass på 4 timmar. 20 min räcker. Bara att man gör det.
Ställ kl 20 min tidigare än du brukar. Ge dig själv den tiden. 
 
Jag lovar att det är värt det!
 
#1 - - Anonym:

Hej! Tack för en bra och intressant blogg. Jag känner inte dig men har ramlat in på din blogg och jag har en fråga. Vilken tid på kvällen lägger du dig för att orka kliva upp och vakna tidigt för att träna och hur gör du med frukost. Äter du innan eller efter? Om jag äter innan får jag ont i magen och om jag inte äter orkar jag sämre. Hur tänker du?

#2 - - Anonym:

Hej! Tack för en bra och intressant blogg. Jag känner inte dig men har ramlat in på din blogg och jag har en fråga. Vilken tid på kvällen lägger du dig för att orka kliva upp och vakna tidigt för att träna och hur gör du med frukost. Äter du innan eller efter? Om jag äter innan får jag ont i magen och om jag inte äter orkar jag sämre. Hur tänker du?

Svar: Hej Linda. Kul att du gillar bloggen! :) Det är lite olika när jag lägger mig, men oftast brukar jag gå upp vid 22-tiden, så kikar jag på lite nyheter och somnar väl kanske 22:30? Jag brukar ta en banan och eller något annat enkelt innan jag sticker iväg, sedan har jag gjort frukost som jag äter på jobbet efter träningspasset. Det kanske inte passar alla att leva som jag, men det passar mig utmärkt. :D
Katharina

#3 - - Anonym:

Med vänlig hälsning, Linda

#4 - - Anonym:

Med vänlig hälsning, Linda

#5 - - Anonym:

Med vänlig hälsning, Linda