Logyra 28 oktober!

Jag måste få ta chansen att hylla alla muciserande ungdomar i Ljusdals Kommun. Vi har ett helt gäng små diamanter till talanger!
Dessa ungdomar brinner också makalöst mycket för sin hobby och talang. Det häftiga i kråksången är att de också ofta hyllar varandra. Jag tänkte jag skulle passa på att nyttja min blogg till att göra lite reklam för dessa ungdomar i vår kommun. De är de värda och lite till!
Ta bara det här med att de arrangerar ett häftigt röj i höstmörkret i form av ett sjudundrande hålligång på en loge. Häftigt!
Den 28 oktober kl 19:30 öppnar de upp portarna till denna karamell av musik i den mörkaste oktoberkvällen. 
Passa på och gå och njuta av detta, hylla våra lokala musikanter men även arrangemanget och evenemanget!
Ge dem det.
 
Jag tänkte faktiskt nämna några av våra lokala artister här och nu. Som en hyllning.
 
Electric Feel Good - ett lokalt band med en skithäftig syn på det här med att ta tillbaka lite av 70-talet. Dessa gossar, Gabriel Hansen, Jens Brun, Filip Wiman, Tomas Janson, är ifrån Järvsö och Hudiksvall.
 
OH! - Eric Ohlsson-Lindqvist, producerar musik utan dess like. Vann dessutom Gävleborgs Svensktoppen nästa tillsammans med Emma Svensson och Ellinor Olsson.
 
Johanna Bakke - Soloartist som skriver eget material. Min favoritlåt - Paledays. Så otroligt bra låt och som sätter sig. Jag bara älskar den!
 
Det här är ju som ni säkert förstår, bara ett axplock av alla talanger vi har här i kommunen. Jag skulle ju så klart kunna vara jättepartisk och skriva om våra egna döttrar, men det låter jag bli. Den här gången. :)
 
Men hörni, ta och köp en biljett och gå och njut till några av våra lokala talanger på Logyra den 28 oktober.
 
Ses vi där?
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Electric Feelgood, Johanna Bakke, Ljusdals Kommun, Logyra, OH!