Hur gick det för Stina?

Ja, hur gick det då för Stina i tisdags? Jag förstår att det är några som undrar. Jag har mina släktingar i Norge som jag vet undrar och andra fina "långbortboende" vänner som uppskattar att få ta del av vår vardag genom min blogg. Det är också ett sätt för mig att bearbeta saker som händer i vårt liv. Ibland delar jag med mig, ibland inte. 
 
 
Ibland är det ganska skönt att nå ut till många vänner och bekanta i ett och samma svep så slipper man dra samma story om och om igen. Missförstå mig rätt, jag har inget emot att prata om Stinas sjukdom, inte alls, men ibland blir det lite tungt. Då är det skönt att ge informationen på en gång liksom.
 
 
Eftersom vi ligger tajt i tiden med producerandet av flera tidningar samtidigt i förlaget just nu, så sa jag till Johan att det var helt okej om jag åkte själv till Gävel med Stina. Allt har ju känts så mycket bättre på sista tiden. Hon har varit så mycket gladare, haft mycket mindre ont och mer rörlig.
 
Jag tänkte därför (återigen blond och naiv) att beskeden skulle vara positiva efter sjukhusbesöket.
 
 
Stina var så tapper och modig. Det gör så ont i mig när hon ligger där... den där lilla kroppen och stora vuxna som pratar om saker som varken hon eller jag förstår.
Jag tyckte det mesta kändes positivt och jag tyckte också att det kanske hade blivit lite bättre till och med? 
 
 
Dessvärre så såg hennes höft inte så bra ut. Man ser ganska tydligt på den övre bilden hur den har smulats sönder. Så läkaren började prata om att man vill operera henne...
Just där och då slutade mina öron att fungera en smula.
Just det här vi har fruktat, bävat och försökt att slippa!
Nu ser det ut som att vi inte kommer längre....
 
Gävle skall prata ihop sig med Uppsala för en operation. Vet inte när... vi skulle få mer information. 
 
 
Eftersom Stina inte såg fram emot det här besöket ett dugg, mutade jag henne med att hon skulle få köpa sig ett par nya höstskor.
Som hon är värd dem!
Snygga va?
 
Det här kommer att gå bra. Det kommer att bli vardag som vanligt igen, vi kommer att fixa det här också. Inga problem. 
Vi har en stark och modig liten tjej!
Heja Stina!