Vi tar vara på tiden

Men vilken mysdag! Herre jösses? Fantastiskt mysigt på alla sätt och vis. På självaste farsdag? 
Fast våran pappa hade väl kanske inte jordens mysigaste start på den här dagen, (vi kommer dock att ta igen det med råge!), eftersom hans larm ringde 05:30 för att vara i Delsbo på harjakt kl 07. 
 
 
Så den här lilla råttan och jag har fått roa oss själva idag. Det har definitivt inte gått någon nöd på oss alls!
 
 
 
Vi tog över renoveringen av Malins rum idag och målade sista varvet. Nu är det golvet kvar.
Det känns också på något sätt som om jag vill ta vara på tiden lite extra nu innan den 14 december. Jag låter nog Stina skutta och hoppa (nu överdrev jag ju så klart) lite som hon vill nu eftersom höften liksom ändå ska opereras. Jag tycker att då kan hon väl få vara så vanlig som hon bara kan nu ett tag?
 
 
 
 
Hon lär ju bli liggandes ett tag efteråt så då vill jag liksom ta vara på tiden lite extra. 
 
Men det hindrar ju oss så klart inte från att fira våran hemkomne jägare/reporter/tidningsredaktör/make/pappa!
Ikväll skall vi fira honom! Jag har dessutom ett ess sparat i rockärmen. Det blir hans favoriträtt till middag. Något som ingen annan i familjen gillar, bara han! Det är ju ändå hans dag så...
 
 
Grattis älskade du på farsdag! Tack för att du tar hand om oss på bästa sätt, skapar en trygg tillvaro och är makalöst omtänksam emot oss tjejer. Han har ett stort hjärta som är extra svagt för sina döttrar. Händig och intelligent, fantastiskt rolig och klok!
 
Vilken tur vi har som fick just DIG som pappa i vår familj!