Våga njuta av livet!

Så var höstlovet över för den här gången. Ett fantastiskt sådant. Ett första faktiskt. Av ledighet menar jag då. Nu återgår vi till vardagen och rutinerna, barnen till skolan och vi vuxna till arbetet. För mig känns det ju fortfarande lite konstigt att jag har ett annat jobb, helt andra arbetsuppgifter men så fantastiskt roligt!!!
 
 
Jag har ju aldrig haft arbetsångest på söndagar tidigare och jag har det definitivt inte nu heller! Jag ser med spänning fram emot morgondagens arbetsdag. Alla nya utmaningar, allt nytt som jag ska ta mig för!
Har jag nämnt att vi fått tag i en kontorslokal också? Japp, efter årskiftet flyttar vi in i JO Förlagets nya fina kontorslokaler!
 
 
Jag och Yosh har ju fortfarande våra mornar i skogen. Dagens runda bjöd på ett vackert vinterlandskap. Under dessa rundor föds många idéer till jobbet, hemsidan och annat som har med det nya att göra. Underbart. Imorgon ska jag preppa mina skidor för det är ju spår i Harsa!!! Som jag har längtat efter att få åka skidor igen. Är det inte knepigt och overkligt på något sätt att jag för bara några år sedan, 2 för att vara exakt, hatade längdåkning och fulgrinade öppet av ilska och ångest för att jag var så makalöst dåligt på längdåkning! 
Nu älskar jag det.
Nu längtar jag efter det.
 
 
Det var flera som njöt av snön idag. Det är så fantastiskt att Stinas kompisar är så go med henne. De hittar på lösningar för att hon ska kunna vara med som alla andra. Idag hade de bundit fast hennes snowracer bakom de andras så hon också kunde gå med till backen och åka lite. Hon har lekt nånstop hela helgen med Wilmer och Wincent, de har sprungit mellan gårdarna och haft så roligt! Jag blir så glad och varm av att se att de från hjärtat vill vara med Stina trots att hon tar lite längre tid på sig och inte kan springa med som de kan. De är två små gentlemen de där bröderna Weinberg!
 
 
Så har vi firat den är vackra varelsen också! Vår fina och numer utflugna dotter som idag blir hela 19 år! Godhjärtade och duktiga Ebba! Hon som har ett eget boende på Kungsholmen. Hon som studerar journalistik. Hon som nyss var liten. Hon som nyss var livrädd för myror och kunde inte säga R.
Vart tog tiden vägen?
 
 
Näe, men hörni. Jag ska passa på att önska eder alla en hjärtligt trevlig söndagskväll. Jag ska fortsätta att njuta av livet, av min familj och allt det braiga i mitt liv. Jag får nypa mig lite i armen för att förstå att det verkligen är på riktigt. Jag ska passa på att njuta av det jag har. Jag tänker inte vänta på bättre dagar. 
 
 
Jag ska njuta av livet!
 
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Barn, JO Förlaget, Löpning, Vinter