Friskvård på JO Förlaget

Min nya arbetsplats är helt fantastisk. Den har massor av fördelar! En av dom är att jag får jobba med min man! Vet att många kraxande kråkor, ni vet såna där bittra och missunsamma personer, säkert drar en suck och säger; "Det där är ju inte bra. Jobba med sin äkta hälft är inte bra!" Jag skulle nog vilja säga att jag tror att ni har fel! Men visst, jag ska vara på min vakt och återkomma om ni bittra människor i vår närhet (en del som vi tyvärr kallar för vänner...) får rätt. 
 
 
Hittills fungerar allt helt förträffligt. Vi jobbar väldigt intensivt och båda är ambitiösa och vill mycket. Det är väl den största risken. Att man liksom aldrig slutar jobba för att det är så otroligt roligt och givande!
 
 
Han är en fantastisk läromästare. Han har ju drivit sitt JO Förlaget i dryga 7 år på egen hand, så han är ganska duktig på det han gör. Noggrann och kunnig. Jag lär mig något nytt varje dag. Jag formligen älskar mitt nya jobb! Alla dessa spännande människor som jag får skriva om, prata med. Alla fantastiska jaktupplevelser som jag får dela. Det är ju ingen nackdel direkt att jag också är intresserad av skog, jakt och viltvård.
 
 
Visst får vi leva en del med en almanacka nära till hands för att få dagarna/veckorna/månderna att flyta på. Logistik är ju något vi har tränat på i många år hittills. Så det är ingen stor förändring. Jag kan faktiskt säga med rätt säker stämma att jag just nu inte saknar mitt gamla jobb alls. Jag kan sakna mina arbetskamrater, men mest för att de är såna härliga människor! Jag var nog klar på CityMark. Jag hade nog gjort mitt.
Nu utvecklas jag igen! Lär mig nya saker och brinner för det jag gör.
 
 
Att vi sedan också har friskvård på det här företaget - ja, men det är väl en fantastiskt fördel? Att min chef/make inte tycker att just den personalvården är något att värdera särskilt högt, är ju kanske ingen nyhet?
Men vi har trevlig då också. Det är härligt att träna tillsammans!
Enligt mig...
 
 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Friskvård, JOFörlaget, Träning, kärlek