Möhippa!

Ja, Herre Jösses??! Jag är nog inte människa än riktigt för att vara ärlig. Som jag blev tagen på bar gärning. Jag tyckte ju att jag hade bra koll. Johan skulle bli tagen av sina killkompisar på lördagen, det visste jag ju!
 
 
Jag satt på lördagmorgon i morgonrock och tanken slog mig att jag kanske skulle höra med min svåger vilken tid de tänkte komma och hämta Johan.
Han sms:ade att de skulle komma 8.30
 
Jösses??! Där satt ju jag i morgonrock!
 
 
Så jag hoppade i mina kläder lite snabbt för att vara beredd när de kom för att hämta honom.
De knackar på dörren 8:13??!
 
Jag blev så jädra skraj så jag drog igen dörren igen!
I all kaos så dyker det upp ännu fler människor!
 
 
 
Överste Carlgren kom med sina mannar och haffade Johan för äventyr!
Fy satan, vad jag blev paff!
 
 
Snygga va´?
 
Johan och hans killkompisar hamnade i Orbaden på deras Zipline och Höghöjdsbana. Jag är otroligt tacksam att jag klarade mig ifrån den!!!
 
 
Jag hamnade i Bollnäs på StatOil för att inhandla lite frukost. Det var ju lite halvdåligt med frukost innan och att bara leva på Prosecco och Jäger kan ju vara lite halvriskabelt...
 
 
Fick personliga råd inför äkteskapet av Brinkenstjärna...
 
 
Nästa stop - Paintball i Kilafors.
Jösses, så roligt.
Men satan vilka blåmärken jag har...
Det sved rätt fin när man blev träffad.
 
 
Vi gick två matcher där mitt lag vann båda!
Sen den tredje och sista fick jag inte ens ha ett vapen... tjejerna gick in först och gjorde sig redo. Sen släpptes grisen in och skulle ta sig från ena sidan till den andra... utan att bli träffad...
 
 
Gissa om de tömde magasinen? ;)
 
 
 
Så fortsatte färden mot nya mål och äventyr.
 
 
Växbo Kvarn. Lite för fint ställe egentligen för att dra in en halvlullig blivande brud i gulddräkt och rosa hår.
Men maten var fantasiskt och det gjorde gott eftersom jag stod inför flera utmaningar.
 
 
 Nästa anhalt - Mines i Järvsö.
Där skulle jag åka vattenskidor.
Det var nog första gången som jag blev lite småförbannad... skulle jag behöva slå ihjäl mig??!
Jag har ju aldrig åkt vattenskidor!
Men fan... man är ju som Lotta på Bråkmakargatan, jag kan ju nästan allt! ;)
 
 
Efter vattenskidorna fick inackorderades vi i en jättefin stuga i Harsa där jag också fick mig en skön varm dusch efter vattenlekarna i Älven.
En kompis till mig som dessvärre inte kunde vara med på möhippan av privata skäl, hade fixat maten. Så sjukt gott!
Tack, Sara!!!
 
 
 
Jag trodde att middagen i stugan var avslutningen på dagen.
Icke!
Då var det dags för diverse lekar.
 
 
Avslutningsvis en kanotvända på Harsasjön.
 
 
Här vill jag bara poängtera att jag var en jäkel på att paddla kanot också! Några av oss hande lite sämre balans...
 
 
Ja, vad kan jag säga?
Ni tog mig på bar gärning, tjejer!
Jag skrattar ännu!!!

En helt otroligt lyckad möhippa som höll ett högt tempo från kl 08:13 till 02:30....
 
Tack, tack, tack!!!
 
Ni är makalöst fina vänner!
0 kommentarer publicerat i Bröllop
Taggar: Bröllop2016, JohanKatharina2016, Möhippa