För 1 år sedan...

... stod han på knä framför mig på min favoritstrand på Gotland. Jag blev totalt överrumplad och överraskad, så jag vänder mig om och ropar; "NÄÄÄÄJ!" i ren chock. Så klart blev jag överlycklig, det var bara... ja, jag vet inte men jag vet att jag ganska kort efter mitt knasig utfall, kastade mig i famnen på honom och svarade JA!
 
 
 
Så vi passade på att fira vår förlovningsdag lite nu under vår minisemester i Stockholm. 
 
Dagarna i Stockholm var egentligen helt ämnad till Stina. Hon fick välja. Hon har ju inte haft jordens roligaste sommarlov hittills... Hon är ändå ganska lätt när de gäller semestermål. Så länge det finns ett bra hotell så är hon nöjd. Det är det bästa, att ligga och mysa på hotellrummet??!
 
 
Vi gjorde det väldigt bekvämt för oss och tog tåget ner, bodde på Scandic Continental. Ett nytt hotell precis mittemot Centralen. Jag rekommenderar det om man ska röra sig i centrala Stockholm. Nytt och fräscht.
 
 
Stina gillade hotellet (tack o lov!). Hon valde klassikerna vad det gäller utflykter, så tisdagen spenderades på Skansen.
 
 
Jag må säga att vi blev glatt överraskade över hur bra allt var ordnat för personer i rullstol! Nu är vi ju inte alls särskilt erfarna nyttjare av dessa tjänster, men de vi fick prova på nu under vår vistelse är bara i positiv anda!
 
 
Fast Stina sa flera ggr att hon hellre står i vanliga kön och väntar länge än att behöva ha ett sjukt ben...
 
 
Vi löste det hela många ggr med att hon fick åka på min rygg upp i lekställningar för att sedan åka som alla andra i roliga rutschkanor. Jag fick mig ett par extra träningspass på så sätt. En win win-situation skulle man kunna kalla det. :)
 
 
 
 
Junibacken var också ett givet utflyktsmål hos The Princess. 
 
 
Det var inte bara vid lekplatser och rutschkanor som jag fick offra mig... På Grönan fick jag offra mig ordentligt. Vilda Musen - alltså? 
 
 
Nu är vi åter hemma i Järvsö igen. 
Ugnen är på och jag bakar för fullt. Vi har i skrivande stund 8 dagar kvar till vårt bröllop.
Ja, jag sover som en pissråtta.
Ja, jag har tappat vikt.
Ja, jag är nevös.
 
 
3 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Barn, Scandic Continental, Stockholm, semester
#1 - - claudiaan11:

Rejuvenated net invent:
http://jimmie.web1.telrock.net

#2 - - lawrencepq16:

Revitalized web programme:
http://maude.forum.telrock.net

#3 - - roxierz4:

Right-minded started new conjure up:
http://elizabeth.web1.telrock.net