Vuxentid med vänner. Lyxigt!

Jag började min lördagsmorgon uppe i Harsa. En underbar morgon där jag stakade mig igenom 20 km. Nu är det bara 1 vecka kvar till det är Harsa Ski Marathon. Bara tanken gör att det knyter sig en smula i magen. Banan är tuff, framför allt andra varvet när "surbacken" kommer... fy fan, säger jag bara!
 
 
 
Därför har jag försökt att få ihop så mycket träningstid som möjligt i surbackshelvetet. Vet inte det hjälper mig. Säkerligen inte. Men ja.. då har jag i varje fall gjort vad jag har kunnat. Usch... det ska bli makalöst skönt när det är lördag eftermiddag nästa helg!
 
 
Efter mina 2 mil i Harsa böt jag ut min längdutrustning mot urförsutrustningen istället. Det stod något så ovanligt som vuxenåk med vänner på mitt schema. Det där med vuxenåk, vuxentid med vänner är ju något som i stort sett aldrig förekommer i min almanacka!
 
 
Jag ska också erkänna att jag var nära att lämna återbud. Man är ju lite bekväm och känner kanske lite dåligt samvete för att man gör saker på egen hand... utan barn... 
Men jag ångrar inte en sekund att jag hängde på!!!
 
 
 
 
Fast visst... jag tittade på klockan ett par ggr och sa till min svägerska;"Fan... det är en hel timme kvar??!" Medan hon var på topp och blängde på mig och menade att jag minsann bara fick lov att bita ihop och rycka upp mig.
Sagt och gjort!
 
 
Lina & Eva behövde Ullis inte säga till att de skulle rycka upp sig. Det klarade det fint på egen hand! ;)
 
 
 
 
Efter slalom och Afterski väntade en fantastisk fortsättning hemma hos Catrin. En makalöst god Vietnamesisk soppa med fantastiska smaker! Tusen tack tjejer för en brakrolig kväll!!!
 
 
Söndagsmorgonen var inbokad med min blivande man. Skiåkning för ovanlighetens skull. ;)
Vi körde 2,5 mil i strålande solsken. Dessutom hade jag fått helt nyvallade skidor. SOM JAG VALLAT HELT SJÄLV!!! Gick en liten kurs på morgonkvisten och la både glid och fäste. Men jädrar vicken procedur... tur att det finns tejp att ta till ibland! Fast rackarns vilken skillnad på skidor!
 
 
Efter lunch böt vi återigen utrustning.
 
 
Lite mys i backen med barnen. Man klarar ju inte hur mycket vuxentid som helst. Sammanhängande.
 
 
 
Ja, man kan ju inte annat än njuta av allt man har runt omkring sig. Vänner, naturen, Järvsöbacken, Harsa, barnen och min blivande man!
Lyxigt!
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Harsa, Järvsöbacken, Slalom, Träning, Vänner, längdskidåkning