Oj, vilken dag!

I morse hade jag en dejt kl 09 med Fräsen alias Judit (Therese) uppe i Harsa. Planen var att åka ett långpass. Vi behöver ju gneta på lite nu så här strax innan Vasaloppet. Nästa vecka är det ju dags...
 
 
Vi prickade verkligen in vädret! Så fantastiskt.
 
 
 
Jag tjatade om det fflera gånger under vår tur;
"Herre jösses, man kan ju bli religös för mindre!" utbriste jag och sträckte ut armarna för att visa så vackert det är!
 
 
Tänk om vi skulle ha en sån tur att få ett sånt här väder under Vasaloppet. Det vore ju en Gudagåva! Jag är så glad för alla tjejer som idag fick njuta i spåren i Tjejvasan. Jag kan gissa att det var ljuvligt!
 
Men Judit och jag var rörande överens om att vi också hade en helt underbar stund framför oss!
 
 
Efter 2 mil var det dags för att fylla på lite vätska igen.
Observera Judits bromsspår... 
HA HA HA!
 
 
Vi skrapade ihop 32 km men det kostade på... Judit har lite bekymmer med fötterna och det oroar mig lite inför Vasaloppet. Hon får plåstra om sig med Compid. Tanken är att Judit ska med imorgon också... beroendes på föttan da. ;)
 
Jag fortsatte mitt träningspass när jag kom hem. Först en längre promenad med hundarna, sedan var det dags att jaga bort alla damråttor i huset.
 
 
Så på med bra musik och en skapligt hög volym så går det lättare att fara fram.
Jag älskar faktiskt att städa. Allra helst när jag har huset för mig själv. Nu var jag ju faktiskt inte riktigt ensam, Ebbas Jonas flydde in på hennes rum när han förstod att jag skulle fara fram med damsugarn. ;)
 
Nu kan jag njuta lite extra framför Mellon ikväll. Ett nystädat hem förhöjer ju mysfaktorn rejält.
Så Ebba, jag och dukar fram Tacoprylarna (blev ju ingen fredagstacos så då tar vi den idag istället) och gör oss redo inför kvällens bidrag!
 
 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Harsa, Träning, Vasaloppet, järvsö, längdskidåkning