Bara vi två. Så efterlängtat!

Åh, vi har det helt overkligt och oförskämt bra just nu! Bara Ebba och jag! Som vi ska mysa i helgen, som vi ska ta vara på den här stunden! Pappan i familjen har tagit med sig småsyrrorna upp till Höga Kusten för lite förberedelser inför vår Höga Kusten Game Fair.
 
 
Pappan ville ge mig en sån helg. Så fantastiskt omtänksamt av honom!!! Vet faktiskt inte om det någonsin har hänt att jag varit helt ensam hemma en hel helg eller ens ett dygn någon gång? Vet att jag för 2 år sedan åkte helt själv på en tjejweekend till Sala. ( 2 dagar) Det är väl så mycket som mitt samvete har klarat av. Ni vet... det här dåliga samvetet som vi mammor får som ett brev på posten när barnen kommit.
 
 
Men den här helgen tänker jag inte ha dåligt samvete! Icke!!! Jag vet att småsyrrorna har det underbart med världens bästa pappa uppe med farmor och kusiner, samtidigt som jag och Ebba får tid att rå om varandra!
Vi började fredagseftermiddagen uppe i Harsas skidspår.
 
Jo, det är sant. Ebba följde med helt utan mutor! ;)
 
 
Vilken eftermiddag vi fick! En underbar februarisol kämpade sig kvar över trätopparna och välsignade landskapet ännu mer. Så fantastiskt härligt!
 
Ebba har inte åkt längdskidor så mycket, och som allra längst ca 5 km. Idag lurade jag med henne på "Lätta milen" Som hon åkte sen! Jätteduktig!
 
 
Ser ni?
Hur ljuvligt är inte detta?
Underbara Harsa!
 
 
Efter vår tur uppe i Harsa så hade vi verkligen förtjänat lite mys för magen också. :)
 
 
 
 
 
Vi toppar kvällen med...
... hålll i er...
Faktiskt något som jag har beställt, tro det eller ej, som Ebba har bakat...
 
 
Tadaaaa!
 
Ciitronkladdkaka med vaniljglass!
 
Jag önskar er alla en härlig fredagskväll för det kommer vi att ha!
 
God afton!
2 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Harsa, Matlagning, Vasaloppet, dotter, järvsö, längdskidåkning
#1 - - Veronica Wallgren:

Ser verkligen härligt ut!

#2 - - Veronica Wallgren:

Ser verkligen härligt ut!