Från oss alla till er alla - En riktigt God Jul!

Nu piffar vi det allra sista. 
Vi inväntar våra föräldrar och förebereder oss för uppesittarkvällen. Det är nästan den bästa dagen under julen om ni frågar mig. Då är förväntningen i sitt klimax, julen är liksom i startgropen och det dignar och dallrar i hela huset av alla förberedelser. Jag älskar det! Det luktar så gott  av allt, av granen, av skinkan i ugnen, av julgodiset, av glöggen. 
 
 
Ja, jag är ett litet julfreak! 
Yosh gillar det nog mest bara för att det finns fler människor som kan tänka sig att ägna sig lite extra åt hans favoritsyssla - gosa!
 
 
Stina väntar med spänning på att få vakna upp imorgon och kika ner i sin julstrumpa. Förmodligen har Tomten varit där under natten och lagt några paket i den. Hon skulle så gääärna vilja ha en sån där rendräkt...
Ni vet, en hel mysdräkt ungefär som en onepiece fast den ser ut som en ren. 
 
Jag har gått och blivit så där tråkigt vuxen och önskar mig inget annat än frid, hälsa och lycka i livet. Men jag menar det faktiskt. Jag har allt jag behöver. Jag vill bara få fortsätta att vara lycklig, att ha min familj omkring mig. Att barnen mår bra, känner sig lyckliga och får vara friska.
 
Det är min önskan julen 2016.
 
 
Jag önsker er detsamma. 
Jag önskar att ni får en fridfull jul. Jag önskar att ni tar vara på varandra, på stunderna. Ser er omkring och ser den rikedom ni alla besitter! De må inte vara pengar eller andra glimmande skatter utan familjen och vännerna. Det är en rikedom.
Jag önskar er god hälsa och lycka. Jag önskar er alla en riktigt fin och rolig jul och jag kommer att önska er ett riktigt härligt 2017. Men det gör jag inte nu för 2016 har inte tagit slut än.
 
God jul och puss på er alla!
 
En särskilt stor, fet och blöt puss till alla ni underbara vänner som tänkt lite extra på Stina det här senaste halvåret. Det vämer makalöst mycket i mitt modershjärta!
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Julen, Julen 2016, Julförberedelser, Vorsteh, kärlek