Lycka är gratis!

Tänk ibland slås jag av hur lycklig jag är. Okej, visst skitbra att vara någon slags "lycko ambassadör" just nu, tänker ni, när hon är nygift och allt?
 
 
Men jag skulle vilja påstå att jag är ganska lycklig oavsett. Jag var ju lycklig innan också, så klart. Men jag syftar till att man blir så mycket mer lycklig om man lär sig att uppskatta det man har runt omkring sig. Att man liksom verkligen ser det och uppskattar det. Det lilla liksom.
 
 
Det är så lite som gör mig så lycklig. Jag pratar inte om pengar eller materiella ting, långt ifrån! Nej, utan friheten att kunna ta en löprunda i en blöt sensommar skog. Det gör mig så lycklig! När benen känns så där oförskämt pigga så man bara flyger fram. 
Alla dofterna.
Det är helt gratis!
 
Att snegla på vänner och bekanta och jämföra sig eller vara bitter över vad de har i sina liv, själ så makalöst mycket energi.
Jag har några såna i min bekantskapskrets och jag tycker helt ärligt synd om dem.
Snacka om energitjuv!
 
 
 
Nej, att glädjas åt vänners framgång eller andra tillgångar är en härlig känsla!
Jag bllr uppriktigt glad om grannen köpt en ny bil eller åker på en långsemester. Jag unnar dem det!
Så roligt för dem!
 
 
Min lycka kan ju vara helt andra saker.
Jag blir makalöst lycklig över att få känna sig behövd och älskad av mina barn. 
Att känna tillfredställelse av att finnas till hands, hjälpa till och stötta vid behov.
Det är helt gratis!
 
 
Nu låter ju hela det här inlägget så överklyschigt så jag nästan rodnar, jag vet. Men jag menar det verkligen. Tanken slog mig idag under min löprunda. (Jag får ofta en massa idéer och löser massor av problem under mina rundor)
Jädrar vad jag är duktig på att ta vara på det jag har!
 
Nu är det ju inte alls så att jag är nöjd och tillfreds med allt i livet. Nej, för tusan. Jag har massor med mål och drömmar!
 
 
Vissa kommer jag att uppnå, andra kommer att förbli drömmar.
Men att drömma är ju också helt gratis!
 
Att våga känna lycka över det man har, mycket eller lite, det är så underbart och absolut helt gratis!