Ett nytt kapitel...

... det händer så mycket i vår familj just nu. Så många nya och spännande saker. En av dom är ju att vår äldsta har flyttat till Stockholm för att studera journalistik på Södertörns Högskola!
 
 
Igår jobbade jag i Sthlm vilket tajmades perfekt med att vi tittade på en lägenhet på Kungsholmen som jag blivit tipsad om av en gammal träningskollega.
 
Ibland ska man ha massor av tur! Från och med oktober bor Jonas och Ebba på Kungsholmen! Jag  saknar henne redan... även om vi blivit lite van vid att inte alltid ha henne hemma. Men när t o m hennes småsyrror säger då och då att de saknar henne... ja, då svider det till lite extra. Jag trodde inte att det skulle vara så här svårt... 
 
Jag älskar verkligen hösten. Eller jag älskar nog alla årstider, men jag är makalöst svag för att vistas i skogen och då är hösten nog den årstid som jag föredrar. Tjejerna är minst lika förtjusta dom som jag. 
 
 
 
 
Det är så klart lite krångligt att ta med sig Stinas rullstol ut i skogen... men då löser vi det ändå! Stina har blivit makalöst stark i armarna av allt hoppandes på kryckor och rullstolsåkande, och jag har ju också blivit lite stark med allt kånkande.
Men alla problem är ju till för att lösas, eller hur?
 
Nästa helg går vi ut på jakt.
Om jag längtar? Bajsar björnen i skogen? HA HA HA!
 
Den här gången tar vi med oss barnen. Det är också ett nytt kapitel på sätt och vis. Kanske vi har en liten jägare i någon av dem?
 
 
 
Ett annat nytt kapitel är att jag klippt av mig håret hos de här underbara systrarna. Och de har också ett nytt kapitel framför sig - "Matstället"! De öppnar ett nytt matställe där du kan köpa en massa smaskigheter och godsaker den 27 oktober. Gissa om jag kommer vara stamgäst där också då?
 
Ikväll ska vi mysa lite, min man och jag.
 
 
 
Vardagslyxa lite när barnen lagt sig.
Vi har kärleksbrev att öppna! 
 
 
Vi lät nämligen alla våra gäster på bröllopet skriva en hälsning till oss och på kuvertet skriva det datum som det skall öppnas.
Det istället för en Gästbok.
Så mycket mer personligt och otroligt mysigt att få en personlig hälsning i form av ett brev daterat till ett visst datum.
Idag har vi två brev att öppna.
 
Vi har brev att öppna ända fram till 2022.
 
Nu ska vi umgås, mysa, planera.
Det gör vi till lite vin och ost.
 
På en helt vanlig onsdag!
Det gäller att njuta och ta vara på livet.
Det är jag bra på. 
 
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Barn, Frliluftslilv, Jakt, Södertörns Högskola