Stockholm, två flugor i en smäll.

Helgen har spenderats i vår Hufvudstad. Vi slog två flugor i en smäll och komprimerade besöken till ett. Jag jobbade torsdag och fredag, Johan och Stina tog tåget ner till mig fredag eftermiddag. Mysigt!
 
 
Den här lilla råttan som älskar att åka rulltrappor och bo på hotell!
 
 
Hon hoppade ner i hotellsängen ganska raskt och gjorde sig hemmastadd med plattan, jordgubbar och annat smask! 
 
 
 
 
Lördagmorgon passade jag på att ta mig en härlig morgonrunda medan de andra fortfarande sov. En runda ut ifrån stan och runt Djurgården. 11 km.
 
 
Att komma ut ifrån stan bara ett litet stenkast därifrån, ut på Djurgården tidigt på morgonen är helt ljuvligt. Jag är inte ensam om att tycka det. Det mer eller mindre kryllade av rådjur som smaskade på grödorna i trädgårdarna.
 
 
Lördagen spenderades på Skansken där vi fick klappa på en stor fet orm och jag klappade t o m en hårig och superläbbig spindel. Fy tusan!!!
 
 
Så blev det ett biobesök för att se Sune i fjällen också. Himla kul!
 
 
Ett och annat kulturellt besök blev det också även om det var på Stinas begär. Hon hade tänkt träffa Prinsessan af Stockholm (hon är ju själv Prinsessan af Bergvägen) men hon verkade inte vara hemma så vi tussade in och värmde oss lite o Stor Kyrkan.
 
 
 
Många goda restaurangbesök har också hunnits med så klart!
 
 
 
Vi har haft en helt underbar helg och fått tanka en massa ny energi för kommande vecka med vardag, jobb, matlagning, hämtning å lämning av barn och andra "måsten".
 
Men nu ska jag njuta av det som är kvar av söndagskvällen i soffan tillsammans med mormor & morfar (barnens alltså) och min Johan så klart! 
 
Trevlig kväll!