En vanlig dag i mitt liv...

De flesta i min vänkrest vet att jag jobbar i fastighetsbranschen och att jag reser en del i mitt jobb. Men det är nog inte så många som vet hur det är att ibland jobba på bortaplan och att t o m behöva sova på hotell. Lyxigt tänker säkert många, jag håller inte riktigt med om det...
 
Gårdagen var späckad med intressanta affärsmöten som jag tycker är väldigt givande och mycket utvecklande både för mig men så klart även för Citymark. Jag tar mig helst runt med den kollektiva trafiken inne i stan. Annars skulle jag få ägna en hel del tid att leta p-platser, sånt pallar jag inte! Men jag måste säga att den fungerar ypperligt. 
 
Jag avslutade min arbetsdag med ett möte på Jakobsbergsgatan (ligger vid Moodgallerian för er som känner till den). Därefter var planen att svida om ifrån blaser till träningskläder och besöka Friskis & Svettis gym på Mäster Samuelsgatan. Först jobba klart och sammanfatta utfallet ifrån dagens möten, sen hoppa i min andra outfit.
 
Att besöka ett gym i Stockholm är väldigt intressant. Igår var upplevelsen extra intressant. Jag gick ner till nedervåningen där de har löparband med obegränsad tidsinställning (de på övre plan får man bara köra i en begränsad tid). Dessa löparband var vridna så mot glasfönstren som vette in mot den stora salen. Folk började samlas utanför och jag misstänkte att det skulle bli någon form av träningspass där inne. Kul! Då går ju mina intervaller mycket fortare.
 
Jäklar, jag ger mig den på att det säkert var mellan 50-70 personer av blandad karaktär som ramlade in i salen. Jag kunde utläsa av Friskis och Svettis instruktörens rörelser att det handlade om ett motionspass. Åh, helt underbart!!! De var en otrolig bredd på deltagarna, från tonåringar till pensionärer. 
Närmast fönstret stod, vad jag gissade, ett par i 30-års åldern. En kvinna och en man. Det såg ut som om de var ett par. Att han liksom lovat henne att följa med en gång. Hela hans kropp skrek; "ta mig härifrån!"
 
Men jag ska tacka honom för mina 40 min intervaller var så mycket roligare med undehållningen han bjöd på!
 
 
Men för att utnyttja tillfället så smackade jag på med 30 min intervaller i stakmaskinen. Stockholm har ju inte mycket till snö att bjuda på. På vägen hem till hotellet så skulle det ju också inhandlas en middag av någon form. Detta är ju sånt som jag är mindre bra på. Framför allt när jag är själv. Det är ju inte så att man går och sätter sig på en restaurang direkt...
 
 
Så det blev en plocksallad ifrån Hemköp. Mmmm... Men när man är på hotell så får man faktiskt äta i sängen. Det är ju ändå ett plus? 
 
 
Efter min kulinariska middag så bidde det ett bad. Varmt och skönt. Plus? Jo, men det är det ju. Nu har klockan hunnit bli 19:30.
 
Pratar i telefonen med Johan som berättar om sin dag och om tjejernas dag i skolan och på dagis. Jag hör Stina i bakgrunden ropa "Godnatt, sovgott, ajlavjo!"
Plus? Näe, fy sjutton. Där kom den - hemlängtan!!!
 
Det är inte så väldigt ofta som jag sover borta, ofta så åker jag över dagen ner till Stockholm, ca 3 ggr/månaden. Men ibland så måste jag sova över för att få dagarna att gå ihop.
 
Så när vi avslutat vårt samtal med godnattfraser och sånt, så är det inte så mycket kvar av min dag. Jag hoppar i sängen ca 21 och somnar nog innan kl 22.
 
 
Vaknar vid 04-tiden och gör morgon. Sätter mig och jobbar och förbereder min arbetsdag. Känns långt till hotellet serverar frukost. ;)
 
Men nu ska jag snart iväg för några intressanta möten för att lite senare få åka hem till min familj!
Som jag längtar. Löjligt kanske, jag åkte ju igår.. 1 natt borta bara. Men för mig så är det inget lyx överhuvudtaget. 
 
Snart helg och en massa roligheter framför mig!
 
Jag önskar eder alla en bra arbetsdag (för er som jobbar) och en härlig kommande torsdagskväll!