Bröllopsplanering

Idag har vi varit till Gävle för lite bröllopsplanering. Dels har jag träffat Eivor Pierre som driver Ataljé Pierina, där är min bröllopsklänning är beställd och idag skulle det provas lite, piffas lite. 
 
 
Det känns ganska overkligt att vi snart är i 2016 och tiden snurrar fortare och fortare. Det är nog tur att vi har de här månaderna kvar att planera och fixa. Vi lyxade till det hela idag och tog tåget ner till Gävle På tåget så satt vi och pratade och vi kändes ganska övertygade om att det nog inte var så mycket att planera... egentligen. Tills vi började gå igenom det hela... GULP!!!
 
 
 
 
 
Det är tredje gången jag träffar Eivor nu och provar min klänning. Det känns lika ofattbart varenda gång. Eivor är fantastiskt kunnig och får en att känna sig lugn och omhändertagen. Hon kommer med goda råd och tips inför den stora dagen. Det känns väldigt tryggt att hon besitter en sån erfarnenhet. 
Medan jag provde min klänning så strosade Johan omkring på Gävles gator och hade hittat sig en musikaffär. Turligt nog var jag klar innan det hann göras några dyrare inköp... Pjuhe!
 
Dagens tur till Gävle var även ämnad till att träffa vår bröllopsfotograf, Linda Dahlqvist. Minns ni att vi vann en bröllopsfotografering till ett värde av 9 000 kr genom Instagram för en tid sedan?
 
 
En mycket trevlig och sympatisk tjej som jag är säker på kommer att fånga de rätta ögonblicken på vår stora dag!
 
Gå gärna in och kika på hennes hemsida; http://www.lindadahlqvist.com/
 
Jag fick även en liten "hint" på Instagram ifrån några bekanta som skulle smyga sig in i kyrkan på vår bröllopsdag. Jag svarade dem med att de var varmt välkomna och behöver inte alls smyga! Faktum är att alla är varmt välkomna att bevittna vår dag i Järvsö Kyrka 30 juli 15:30. Kyrkan är öppen! Vi vill dela den här dagen med alla vänner och bekanta. Festen kommer ju så klart att vara lite mer begränsad (omöjligt både ekonomiskt och praktiskt att göra på annat sätt).
 
Nu ska vi ta fram Mr.Perfects Excelfil med vår "to do list". Tur att han har koll... ;)
 
Trevlig kväll på er!
 
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Ataljé Pierina, Bröllop2016, Bröllopsfotograf, Linda Dahlqvist, bröllop