Testpatrullen, Fjällhajk och Lidingöloppet!

Hej hej, hallå dagboken. Är det okej om jag använder er som min dagbok?
Men schysst, asså! ;) Jag har ju en del att berätta då och då och jag gillar det här sättet att förmedla vad jag pysslar med för mina nära och kära som finns på olika platser runt om mig, men på tok för långt ifrån.
 
 
I torsdags kväll vinkade jag av vår Scout Ester för en fjällhajk i Årefjällen! Hur kul är inte det då?
 
Jag får sms-rapporter då och då, tack o lov! :)
 
 
"Fick inte några fjällbilder eftersom det blåste som sjutton. Vi har gått i 4 timmar och du skulle bara ha sett terrängen!"
Mamman svarar: "Oj, vad kul att du skickar bilder. Vad glad jag blir! Har det gått bra då?"
"Ja, fast ett tag frös man som bara den och sen så svettades man som en gris."
 
 
"Och jag hade jättelågt blodsocker."
Mamman svarar: "Fick du något att äta då??!"
"Ja, så klart, också åt vi nudlar!"
 
Jag gissar att dom har hur kul som helst!!!
 
Här hemma har PT Kvinnas tespatrull varit i farten på Citygym. Det kan ju vara skönt att förklara lite för er som såg oss och som liksom undrade lite...
 
 
Fast vad finns det att undra över??!
 
 
Kolla in! Värsta springa-fort-brillorna! Gissa hur fort det gick då?
 
 
Ungefär hur fort som helst!
 
 
Det gick så fort så vi sket i pulsbandet på inrådan av min lilla syster Martina. Hon sa; "Skit i pulsbandet ba! Fattar man väl direkt va pulsen ligger på när man har dom där glajjerna på sig!"
 
På eftermiddagen styrde vi kosan på Stockholm. Det var ju så lääänge sen jag var där... ;)
 
 
Det är dags för Johan att testa formen inför den kommande "Klassikern".
 
Lidingöloppet!
 
 
Nummerlappsutlämningen. Fasiken va folk??! Hur ska det inte vara imorgon? :)
 
 
Vilken tur att det finns ett par bajamajor på området...
 
 
Kära vänner! Håll tummar och tår för Johan så att hans knän håller för 3 mil terränglöpning. Det vore så underbart roligt om han fixar det!!!
 
På återhörande i morgon kväll. Då avlämnas rapport. 
#1 - - Susanna Maria J:

Så spännande! Vi håller tummar och tår för Johan här också ;D Hihi

Svar: Ja, verkligen spännande! Den stora frågan är just om knäna håller...
Katharina

#2 - - Anonym:

Håller tummar och tår, heja heja heja Johan! :-)

Svar: Ja, vi ska heja allt vad vi kan! Lite avundsjuk kommer jag ju att vara som ska stå bredvid... ;)
Katharina