Till pappa

Hej pappa.
 
Grattis på din dag. Idag skulle du ha fyllt 70 år. SJUTTIO??! Herre Guud??! Undrar om du hade firat med en skål jordnötter, Expressen och med fötterna på fotpallen framför Sportspeln och irriterat viftat bort oss som gick i vägen för TV:n?
 
 
 
Eller om du hade firat genom att lägga dit de sista bitarna i ett evighetspussel på 1 miljard bitar?
Eller kanske en ny modell att bygga ihop?
 
Jag firar dig i tanken. Jag firar minnet av dig.
 
Jag har fortfarande lite svårt att förstå. Att du är borta. Vad menas med borta? Vart är du?
Även om jag ska vara vuxen nu så är man alltid barn till sina föräldrar. Det spelar liksom ingen roll.
 
Jag kommer på mig själv att tänka på dig ofta. Saker som påminner om dig och saker som du sagt och gjort. Saker som jag skulle velat sagt till dig, saker som jag hade velat gjort med dig.
 
För mig är du inte borta. För mig finns du kvar. 
#1 - - Anonym:

Fan saknar pappa ibland och vad fint skrivet älskade syster

Svar: Puss på dig! <3
Katharina